Smart Concept #1 živě z autosalonu. Mezi dvěma světy

IAA Mnichov 2021
Smart Concept #1 živě z autosalonu. Mezi dvěma světy
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Smart se pokouší o relaunch, který by jej měl odpoutat od minulosti
  • Chystá zcela novou rodinu modelů s odlišným designem i technikou
  • Obsadí i nové segmenty, o čemž svědčí i Concept #1

Nový Smart přichází jako věrozvěst nové generace vozů této značky, která by měla udělat tlustou čáru za dosavadními modely. Ty se totiž dosud vždy zmítaly v menších či větších problémech s prodeji, ziskovostí a v poslední době také stížnostmi zákazníků na nevalné parametry čistě elektrických Smartů, kontrastující s jejich vysokými cenami. Proto své předchůdce nepřipomíná téměř ničím a pokusí se o relaunch značky prakticky na bílém papíru a s novým partnerem; místo Renaultu zaujala čínská automobilka Geely. A takto vypadá koncept prvního z nových Smartů, navíc v kategorii, v níž se značka dosud neangažovala; mezi kompaktními crossovery.

smart Concept #1 je netradiční crossover blízko realitě

Už z prvních oficiálních fotek bylo zřejmé, že jasnou identitu, která by na první pohled praštila do očí a pak v pozorovateli zůstala jako charakteristická pro danou značku (jako u Mini), zde nenajdeme. Designu sice nechybí výrazné nápady, avšak i naživo působí tak trochu jako směs nápadů od ostatních značek. Přesto špatně nevypadá a příď s úzkýma očima hledí na svět sice v trochu asijském vkusu, ale přátelsky. Chybí nejen B-sloupek, ale i jakékoliv viditelné kliky. Střecha, záměrně připomínající spíš markýzu, sice ubere světlo zadním sedadlům, ale historicky největší Smart opticky aspoň zmenšuje, když už se svou délkou zcela odklonil od původní ideje příčného parkování u chodníku. Zezadu vůz nepochybně prozrazuje příslušnost k Mercedesům a fakt, že logo nahradil nápisem, svědčí o tom, že vznikl především pro čínský trh. Tamější zákazníci totiž evropská loga neznají a je potřeba se jim zapsat do podvědomí přímo nápisem.

Interiér je na tom s originalitou lépe, fluidní motivy nabourávají uniformitu, aniž by rušily. To se ovšem nedá říct o zlatavé barvě, do níž se zbarvily četné lesklé povrchy. Můžeme doufat, že tento prvek, mířící na odlišný čínský vkus už zcela nepokrytě, nepronikne do sériové produkce jako standardní výbava. Ostatní prvky by naopak mohly, zejména parádní sedadla. Jenže přinejmenším ve druhé řadě je v produkční verzi nahradí konvenční třímístná lavice. Naopak s náhradou veškerých kontrolních prvků jediným velkým displejem, volně stojícím uprostřed na palubce, asi budeme muset počítat. Uvidíme, co vše nakonec z konceptu zůstane. Údajně by toho mělo být hodně.

Najít kompromis mezi evropským a čínským vkusem je obtížné, zde se to ale povedlo
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze