Nové malé modely ID.1 a ID.2 dorazí na zkrácené platformě MEB Entry a v souladu s dosavadní nomenklaturou půjde o hatchback (ID.1) a crossover (ID.2). Právě kvůli menší platformě dostanou samozřejmě i skromnější baterie. Oproti očekáváním však podle insideevs.com první dorazí výnosnější ID.2, stále absentující náhrada za úspěšné městské mini Volkswagen e-Up! si počká o něco déle. Standardem bude zřejmě cca 30kWh baterie (tedy o něco méně, než měla poslední verze e-Up!), za příplatek pak přibližně 45kWh. S tou druhou by přesto měli nováčci ujet reálně kolem 320 km.
Volkswagen prý intenzivně pracuje na tom, aby startovní ceny novinek udržel kolem 20 000 eur (cca 510 000 Kč), tedy zhruba na úrovni dřívějších malých trojčat Citigo iV/e-Up!/Mii Electric, což je prý také jedním z hlavních důvodů, proč si jejich debut dává tak na čas. Stejně jako v případě již ukončené malé trojky dostane ID.2 (pravděpodobně i ID.1) odznakové verze s logem Škody a Seatu. Kdo se těšil, že výrobu dostane přidělenou Bratislava, bude zklamán. Výrobu prý dostalo přiklepnutou Španělsko, nejspíše Barcelona. Vedle výrobního závodu v Katalánsku rovnou vyroste i nová baterkárna.
PS. Jeden vůz je asi 300 chipů.