Volkswagen ID.1 má mít dojezd téměř 300 km

3
Volkswagen ID.1 má mít dojezd téměř 300 km
Fotografie: carmagazine.co.uk
  • Volkswagen si dal závazek uvést na trh 75 elektromobilů do roku 2029
  • Po ID.3 a ID.4 by měl následovat nejmenší ID.1
  • Dojezd by měl být okolo 300 km, cena určitě pod 500 tisíci Kč

Na konci loňského roku se koncern Volkswagen zavázal, že do roku 2029 uvede na trh 75 elektrických vozidel a 60 hybridů. Toto číslo samozřejmě zahrnuje všechny značky pod křídly německé automobilky. Jedním z nich má být nástupce současného e–Upu, nejmenší elektromobil s označením ID.1, o kterém přináší informace Car Magazine U.K.

Oznámení o cílech v počtu elektrifikovaných modelů přišlo se zavedením produkčního hatchbacku ID.3, prvního elektrického vozu z rodiny VW ID. Na základě letošního zrušeného autosalonu v Ženevě pak automobilka odhalila oficiální název crossoveru ID – ID.4. Ten by měl být prvním vozem z rodiny ID, který by se dostal do Spojených států, a je prvním elektrickým crossoverem této německé značky.

Dalším elektromobilem Volkswagen by měl být ID.1

Zdá se, že Volkswagen se snaží, i přes mnohé překážky, jít tvrdě za tímto cílem. Jedním z dalších kroků by pravděpodobně měl být nejmenší člen rodiny ID.1. Měl by na trh přijít pravděpodobně v roce 2023 a pravděpodobné je i to, že stejně jako předchůdce bude mít i sourozence pod značkami Škoda a SEAT.

Mělo by jít o městský vůz, tedy s velmi krátkými převisy a tedy co největším vnitřním prostorem na malé ploše. I pětidveřová karoserie by měla zůstat jako u předchůdce, ale zatímco ten byl původně se spalovacím motorem, ID.1 by měl být konstruovaný už jako elektromobil, tedy na elektrické platformě MEB.

Předpokládané jsou 2 varianty baterií a dojezd až 300 km

Car Magazine U.K. očekává dvě kapacity baterií, s největší pravděpodobností 24 a 36 kWh, z nichž ta menší umožní nižší cenu výměnou za kratší dojezd. Je to osvědčený trend pro plně elektrická městská auta, jako jsou Honda e a Mini Cooper SE. S větší baterií by nejmenší elektrický Volkswagen by měl mít dojezd kolem 185 mil, tedy necelých 300 km.

Cena by měla být mezi 300 až 500 tisíci Kč

Volkswagen podle Car Magazine U.K. doufal, že ve spolupráci se Suzuki vyvine elektromobil za 10 tisíc eur, tedy cca čtvrt milionu korun. To se ale nepodařilo, každopádně elektromobily na platformě MEB by měly být levnější než ty, které vychází z běžných vozů. Podle Volkswagenu až o 40 %, takže by se levnější verze s menší baterií mohla dostat pod 300 tisíc Kč, pokud bychom vycházeli ze současné ceny trojice e-Up, Citigo-e iV a Mii Electric.

Vedoucí značky Volkswagen ale řekl časopisu CAR: „V budoucnu nebude mít smysl montovat baterie do automobilu konstruovaného pro spalovací motor, jak jsme to udělali s aktualizovaným e-upem do roku 2020 – to byl pouze vývojový mezistupeň. Pracujeme na BEV pod 20 000 eur (cca půl milionu Kč) – můžeme zmenšit architekturu MEB, abychom snížili náklady. “ Z tohoto vyjádření tedy vyplývá, že by ID.1 spíše měl být podobně oceněný jako e–Up, ovšem jej nebude muset automobilka dotovat.