Volkswagen je nejen tradičním výrobcem hot hatchů neboli ostrých verzí spotřebních hatchbacků, ale Golf GTI se v roce 1976 stal jejich archetypem, i když nebyl první. I když to nejde tak docela dohromady s jeho imidží konzervativní automobilky, seznam sportovních derivátů či přímo dynamicky laděných modelů je u Volkswagenu delší než u většiny konkurentů. Proto zákazníci i žurnalisté tak nějak samozřejmě očekávají, že ladiči nepřijdou o práci ani v elektrických dobách. Dlouhé a zatím marné čekání na Volkswagen ID.3 GTX sice velkým důvodem k optimismu není, avšak topgear.com přišel s informací, která naděje na návrat malého a relativně dostupného sporťáčku s logem VW pro každý den přiživuje.
Po premiéře konceptu Volkswagen ID. 2all totiž zpovídal šéfa technického vývoje Volkswagenu. A Kai Grünitz britským kolegům potvrdil, že na ostré verzi čtyřmetrového „elektrického Pola“ se skutečně pracuje. Na jakékoliv podrobnosti je pochopitelně brzy, avšak dozvěděli jsme se, že půjde výhradně o předokolku. A jestliže už pohon v koncepčním ID. 2all se chlubí impresivními 226 koňmi a umí pokořit stovku z klidu za 6,9 sekundy, máme se zřejmě nač těšit. Nevíme, zda právě tohle by měly být hodnoty budoucího ID.2 GTI či GTX (tento název je pouze spekulace), ale maximálka 160 km/h tomu nenasvědčuje. Takže se upřímně těšíme, až se na evropské silnice nějaká ta předokolová štička zase vrátí. Byť tentokrát s elektrickým pohonem.