Volkswagen vychází vstříc zájemcům o dostupný elektromobil a ukázal koncept subkompaktního modelu Volkswagen ID. 2all. Ten se sice vnějšími rozměry podobá spalovacímu Polu a měří 405 cm, díky elektrické platformě však uvnitř nabízí prostor srovnatelný s Golfem.
Technika vychází z platformy MEB Entry, čili nabízí přední pohon a výkon až 226 koní, i když základem budou určitě méně výkonné verze. Jde také o hlavní rozdíl oproti současné platformě MEB, kterou používá například ID.3. Ta má totiž ve výchozím stavu pohon zadní nápravy. Budoucí ID.2 se dokáže nabíjet příkonem až 125 kW, dosáhne rychlosti 160 km/h a ujede až 450 km na jedno nabití. To samozřejmě neznamená, že podobné parametry nabídnou všechny malé Volkswageny, zejména když automobilka stále slibuje startovní cenu pod 25 000 eur, tedy pod 600 000 Kč. Nicméně to demonstruje možnosti menší verze této platformy a zaspekulovat si lze i o nějaké té budoucí sportovní verzi. Sportování ale nebude hlavním posláním malého Volkswagenu, o čemž svědčí základní objem zavazadelníku 490 l. To je na čtyřmetrové auto působivá hodnota.
Andreas Mindt, který tvaroval například Volkswagen Golf VII, nechal zcela přepracovat design připravený Jozefem Kabaněm. Vznikl úhledný, vysoký a pětidveřový hatchback proporcemi patřící do rodiny Volkswagen. Do značné míry připomíná Polo, avšak nabízí rozkročenější profil ze všech stran. Oba konce sázejí na výrazný noční design a světelné lišty propojující světlomety. A nechybí ani svítící zadní logo. Nabízí se i parádičky typu zamaskovaných zadních klik, ovšem pochopitelně s otazníkem, kolik jich zůstane v sériové podobě.
O interiéru toho zatím víme jen tolik, kolik ukázaly první tři fotografie. Je na nich vidět jednoduše střižený prostor s vybranou palubní deskou a dvěma velkými plovoucími displeji. Podle očekávání zmizely téměř všechny mechanické ovladače, s výjimkou centrálního voliče jízdních režimů, páček pod volantem, dvou válečků na volantu a lišty pod hlavním displejem. S velkým potěšením jsme rovněž objevili návrat ke čtyřem ovladačům elektrických oken. Jinak je prostor vpředu rozdělen vysokou středovou konzolou a vyzdoben pěknými materiály. Uvidíme, jak se promění v sériové verzi.
Sériový model ID.2 slibuje Volkswagen představit v roce 2025 a ve stejném roce by měl být i uveden na trh. Cena by měla startovat pod částkou v přepočtu 600 tisíc korun. Na tiskové konferenci zároveň Volkswagen potvrdil, že pracuje na ještě levnějším modelu (označeném zřejmě ID.1), který bude startovat dokonce pod 500 tisíci Kč. Jaká bude realita? To se dozvíme za dva roky.
Proste jsem si musel rypnout. sorry :-)
Na druhou stranu mozna konecne nekomu doslo, za kdyz chci auto tak idealne to ma vypadat a nechat se ovladat jako normalni auto.
Nepotrebuji TV uprostred, abych z ni poustel sterace nebo si povidat s autem aby mi stahlo okenko u ridice, mit knipl jak z letadla a mit pred barakem neco co vypada ze prave prilitlo z marsu.
Pokud se jim toto skutecne povede dostat na ulice s touto cenovkou a s temito parametry tak klobouk dolu. Pokud pri tom budou ziskovi tak je jasny proc ICE nemaji sanci a proc do BEV vw tak tlaci.
V roce 2018 VW sliboval, že nový lidový elektromobil VW ID.3 bude stát stejně jako dieselový Golf. Stojí o skoro půl milionu víc.
V roce 2020 VW sliboval, že do roku 2023 uvedne na trh malý lidový elektromobil ID.1 s cenou 20.000 EUR. Neuvedl.
Nyní slibuje, že v roce 2025 uvede na trh lidový elektromobil ID.2 za 25.000 EUR.
Nabijeni na 20-80% za 20min. Obrovska vana v kufru jako u tesel. Ulozni prostor pod zadni sedackou (nebude to vrzat?). Vykon 166kW. Vypada to na dnesek velmi slusne. Ale realne my to uvidime v 2026, a to je pozde. Proc vubec to ted' ukazovat?