Volkswagen plánuje elektrický hyper hatchback s motory v kolech

Volkswagen plánuje elektrický hyper hatchback s motory v kolech
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen připravuje ještě ostřejší verzi malého elektromobilu ID.2, než GTI
  • Ta by se měla rovnat s Renaultem 5 Turbo 3E
  • Přinese velmi neotřelé technické řešení

V posledních dnech se hodně mluví o přicházejícím malém elektrickém hatchbacku Volskwagen ID.2. Představí se s ročním zpožděním napřesrok a už téměř jistě víme, že se bude hodně podobat předloňskému konceptu ID. 2all, že už se testují maskované prototypy i že dojde na ostrou verzi GTI. Jenže Autocar přišel s tím, že verzí GTI to možná neskončí. Uprostřed Volskwagenu totiž aktuálně probíhá širší iniciativa divize R performance, která má prozkoumat možnosti a potenciál elektromotorů v kolech. A právě s takovým řešením by měl přijít Volkswagen ID.2 R, pokud tedy dostane od vedení automobilky zelenou.

Ten by totiž měl v zájmu zachování přijatelných výrobních nákladů kompletní přední část i s pohonnou jednotkou právě od ID.2 GTI, jenže by měl přidat po jednom elektromotoru v každém zadním kole. Takové řešení by nabídlo veškeré výhody plné trakce a dokonalé kontroly nad vektorováním točivého momentu, avšak bez omezení prostoru v zadní polovině auta a potřeby těžké rozvodovky a hnacích poloos. Vzhledem k očekávanému výkonu ID.2 GTI by si verze R mohla pomýšlet na 400 koní, nebo i výše, a tomu odpovídající jízdní výkony.

Vůz se údajně už vyvíjí a s pracemi má pomáhat nejmenovaný technologický partner, sídlící na balkáně, specializovaný na lehké a výkonné kolové elektromotory. Nabízí se, že by to mohl být Rimac, který je s koncernem Volkswagen majetkově propojen, avšak to je pouze naše spekulace, Autocar firmu nejmenuje.

Zároveň ale stejný zdroj zjistil, že převratné technické řešení, které by mohlo Volkswagenu zajistit slávu v nově se rodícím segmentu elektrických hyper hatchbacků, není jediné zvažované. Z nákladových důvodů se prověřuje i konvenční provedení s jedním motorem uprostřed a rozvodovkou, jaké dostal aktuálně třeba Elroq RS. Vývoj se podle všeho zaměřil především na minimalizaci hmotnosti, aby se minimalizoval vliv těžké baterie. Zároveň se ale hlídají výrobní náklady, aby případný výsledek nezemřel na neprodejnost. Mluví se o speciální karoserii i podvozku plus vyzdobeném interiéru tak, aby byl naplněn odkaz Pola R z roku 2012.

Ačkoliv se to na první pohled nemusí tak jevit, technologie motorů v kolech by Volkswagenu přinesla důležitou konkurenční výhodu a možnost použití i třeba v terénních modelech. Zároveň by umožňovala pohánět všechna kola i ve velmi malých modelech. Případně aby v těch větších nemusely verze 4×4 ubírat litry pro zavazadla.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze