Jak upozornil autoexpress.co.uk, špionážním fotografům se podařilo zachytit na legendární Severní smyčce Nürburgringu (známé také jako Zelené peklo) velmi zajímavý vůz. Tím je ID.2, který by měl být v budoucnu jedním z klíčových vozů značky Volkswagen a nyní si jej můžete prohlédnout v příspěvku ze sociální sítě X níže. Nutno však dodat, že se testovací prototyp skrýval pod zkrácenou karoserií ID.3 a stál na 20" kolech od Cupry.
The Volkswagen ID.2 has been spotted testing for the first time...>> https://t.co/MXTyGbKlSG pic.twitter.com/EvHk72c7Co
— Auto Express (@AutoExpress) August 14, 2024
A co o vozu vlastně víme? Že by se rozměrově měl podobat Polu a jeho technika bude vycházet z platformy MEB Entry, což znamená přední pohon a výkon až 226 koní. To je současně jedním z hlavních rozdílů oproti platformě MEB, jež používá například ID.3, který ve výchozím stavu využívá pohon zadní nápravy. U ID.2 se také očekává schopnost nabíjet až 125 kW (všimněte si nabíjecího portu nezvykle na předním blatníku u spolujezdce) nebo dojezd až 450 km na nabití. Zaujmout by však měl vzhledem ke čtyřmetrové karoserii i nebývale velkým zavazadelníkem o objemu 490 litrů v základu, jak se lze dozvědět v našem podrobném preview.
A pokud vás zajímá, jak by mohl ID.2 vypadat zevnitř, při prezentaci konceptu ID. 2all to sama značka již nastínila (viz fotografie níže). Vidět například můžete, že zmizely téměř všechny mechanické ovladače, s výjimkou centrálního voliče jízdních režimů, páček pod volantem, dvou válečků na volantu a lišty pod hlavním displejem.
Vůz má startovat na ceně pod 25 tisíci eury, což znamená pod 600 tisíci Kč. Sériovou podobu ID.2 slibuje Volkswagen oficiálně představit příští rok, kdy by měl být vůz taktéž uveden na trh. Doufejme tedy jen, že ID.2 nepostihne podobný odklad jako projekt Trinity.
Tak prosté to je.