Lidový elektromobil od Volkswagenu zachycen při testování. Co na něj říkáte?

14
Lidový elektromobil od Volkswagenu zachycen při testování. Co na něj říkáte?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Premiéra sériové podoby Volkswagenu ID.2 se očekává příští rok
  • Cenou by se měl vejít pod 600 tisíc Kč a pro Volkswagen by měl představovat stěžejní model

Jak upozornil autoexpress.co.uk, špionážním fotografům se podařilo zachytit na legendární Severní smyčce Nürburgringu (známé také jako Zelené peklo) velmi zajímavý vůz. Tím je ID.2, který by měl být v budoucnu jedním z klíčových vozů značky Volkswagen a nyní si jej můžete prohlédnout v příspěvku ze sociální sítě X níže. Nutno však dodat, že se testovací prototyp skrýval pod zkrácenou karoserií ID.3 a stál na 20" kolech od Cupry.


A co o vozu vlastně víme? Že by se rozměrově měl podobat Polu a jeho technika bude vycházet z platformy MEB Entry, což znamená přední pohon a výkon až 226 koní. To je současně jedním z hlavních rozdílů oproti platformě MEB, jež používá například ID.3, který ve výchozím stavu využívá pohon zadní nápravy. U ID.2 se také očekává schopnost nabíjet až 125 kW (všimněte si nabíjecího portu nezvykle na předním blatníku u spolujezdce) nebo dojezd až 450 km na nabití. Zaujmout by však měl vzhledem ke čtyřmetrové karoserii i nebývale velkým zavazadelníkem o objemu 490 litrů v základu, jak se lze dozvědět v našem podrobném preview.

Menší verze elektrické platformy MEB s přídomkem Entry spoléhá na přední pohon a jednoduché provedení podvozku

A pokud vás zajímá, jak by mohl ID.2 vypadat zevnitř, při prezentaci konceptu ID. 2all to sama značka již nastínila (viz fotografie níže). Vidět například můžete, že zmizely téměř všechny mechanické ovladače, s výjimkou centrálního voliče jízdních režimů, páček pod volantem, dvou válečků na volantu a lišty pod hlavním displejem.

ID.2 půjde podobnou cestou jako dosavadní větší modely z rodiny ID.

Vůz má startovat na ceně pod 25 tisíci eury, což znamená pod 600 tisíci Kč. Sériovou podobu ID.2 slibuje Volkswagen oficiálně představit příští rok, kdy by měl být vůz taktéž uveden na trh. Doufejme tedy jen, že ID.2 nepostihne podobný odklad jako projekt Trinity.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Jsem rád, že nebudu muset používat tyhle husitské kaple s jedním nebo dvěma displejema, strašný vnitřní design.
Ing.Václav Hellebrand
Všechno bude záležet na ceně jakou VW nestaví.
Tak prosté to je.
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Co ten ohavný port na nabíjení? To se snad nedostane do výroby
Zdeněk Pavliš
Zdeněk Pavliš
Neříkám nic, auta na baterie do firmy kupovat nemáme zájem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze