S odvoláním na zdroje dobře obeznámené se situací v koncernu Volkswagen uvedla agentura Reuters, že firma se sídlem ve Wolfsburgu pravděpodobně odloží uvedení nového modelu ID.4 z projektu Trinity až na začátek příštího desetiletí s tím, že výroba má být zahájena až v roce 2032.
Project Trinity přitom měl být původně uveden už v roce 2026, ovšem opozdil se kvůli softwarovým problémům v dceřiné společnosti Cariad. Aby automobilka zaplnila mezeru, vytvořila novou verzi stávající platformy MEB, na níž má v roce 2026 vyjet modernizovaná verze ID.4. Stále však platí, že prvním vozem Volkswagen, jenž přijede na platformě SSP, kterou využije právě i Trinity, bude velmi pravděpodobně v roce 2029 Golf 9. generace. Předběhnout by ho však podle zpráv electrive.com mohlo přibližně o rok Audi A4 e-tron.
Die Entscheidung ist Teil einer größeren Korrektur bei Produktanläufen der Elektroautos. Aus Anlaufplänen lassen sich auch die Produktionsstarts weiterer Modelle wie dem https://t.co/j7VmXX6wDE ableiten. https://t.co/Vr50FaSJ9H
— Handelsblatt (@handelsblatt) August 12, 2024
V interním dokumentu předloženém představenstvu automobilky podle německého listu Handelsblatt stojí, že manažeři usoudili, že již není potřeba okamžitě vydávat další větší vůz na platformě SSP, a tak odsunuli vydání dalšího ID.4 až na rok 2032. Odklad uvedení nových modelů na trh má být způsoben i slabou poptávkou po elektromobilech a kvůli potřebě snížit náklady, což odmítl mluvčí Volkswagenu komentovat.
Trinity je přitom jedním z několika projektů, který vznikl ještě pod vedením Herberta Diesse, bývalého šéfa koncernu Volkswagen, jehož na pozici nahradil Oliver Blume.