Volkswagen Golf 9. generace přijde čistě jako elektromobil s jedním důležitým prvenstvím

2
Volkswagen Golf 9. generace přijde čistě jako elektromobil s jedním důležitým prvenstvím
Fotografie: Patrik Svatoš, fdrive.cz
  • Golf Mk9 by měl jako první Volkswagen přijet na nové platformě SSP
  • To by mělo přinést klíčové benefity, jako je například výrazně rychlejší nabíjení

Podle informací britského Autocaru, kterému to potvrdil sám šéf Volkswagenu Thomas Schäfer, dorazí devátá generace vozu Volkswagen Golf čistě jako elektromobil. Zajímavé pak je zejména to, že by mělo jít o první Volkswagen na nové platformě SSP (Scalable Systems Platform) s předpokládanou premiérou v roce 2028.

Dorazit by nicméně měl až po rozsáhlé modernizaci současného modelu Mk8 v polovině jeho životnosti. Modernizace přijde kvůli tomu, aby si vůz udržel popularitu ještě tři až čtyři roky a také splňoval přísnější emisní předpisy Euro 7, které jsou předběžně stanoveny na červenec 2025.

Nový VW Golf bude stát na platformě SSP

Golf Mk9 by měl díky nové platformě SSP přinášet oproti vozům na současné architektuře MEB, jako je například ID.3, zásadní změny v oblasti výkonu a vlastností.

Hlavním z vylepšení bude integrace 800V elektrické architektury, která umožní rychlost nabíjení daleko nad současným stropem elektromobilů z koncernu VW. Díky tomu budou elektromobily založené na SSP schopny se dobít z 10 na 80 % kapacity za pouhých 12 minut, což je oproti současným cca 30 minutám u nejnovějších vozů na architektuře MEB skutečně výrazný rozdíl.

Platforma SSP je navíc navržena s ohledem na pokročilejší sadu asistenčních systémů, která by se měla rovnat funkcionalitě samořízení úrovně 4. V praxi by to znamenalo, že by bylo možné nový Golf 9. generace řídit bez použití rukou tam, kde to zákon dovoluje.

Platforma se přitom měla původně začít sériově vyrábět už v roce 2026, ale její vývoj provázely různé průtahy, kvůli nimž muselo například Audi pro novou generaci elektromobilů určených pro čínský trh použít platformu od společnosti SAIC, jak jsme vás také dříve informovali.

Oliver Blume, generální ředitel koncernu Volkswagen, pak již dříve uvedl, že většina elektromobilů na bázi SSP může dosáhnout stejné ziskové marže, jako je běžné u vozů se spalovacím motorem, přičemž náklady na vývoj se sníží o 30 % ve srovnání s vozy na bázi MEB. Ve finále to znamená, že elektromobily nové generace mohou být dostupné za přijatelnější ceny.

Výzva pro nástupce Jozefa Kabaňa

Vytvoření důležitého modelu Mk9 Golf by pak mělo být hlavní prioritou pro nedávno jmenovaného šéfa designu Volkswagenu Andrease Mindta, jehož koncept ID.2 byl odhalen jen několik týdnů poté, co na začátku tohoto roku nahradil ve funkci Jozefa Kabaňa.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
Hm ponekud divny clanek. Ctete to pred publikaci?
"Blume pak již dříve uvedl, že..." - kdo je Blume? O tom neni zadna jina zminka.
Pak jen o clanek driv tady na FDrive pisete ze ID.7 bude mit rychlost nabijeni 200kW.
A tady najednou - "... rychlost nabíjení daleko nad 175 kW, což je strop současných elektromobilů z koncernu VW."
Neni pravda i bez toho clanku o ID.7.
Ze jste to odnekud skopirovali bez precteni a overovani informaci?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze