Před dvěma týdny jsme vás informovali o tom, že Audi uvažuje o spolupráci s jedním z čínských rivalů. Jak se ukázalo, spekulace to nebyly liché. Podle bloomberg.com totiž aktuálně Audi potvrdilo partnerství se SAIC Motor. Ačkoli ani jedna strana neposkytla podrobnosti, Audi s největší pravděpodobností využije modulární platformu pro elektromobily, kterou používá společnost IM Motors ze skupiny SAIC.
A move by Volkswagen AG’s Audi division to partner with SAIC Motor Corp. to develop electric vehicles marks a turning point in China’s automotive industry from learning from foreign manufacturers to innovating its own technology https://t.co/W81Mz7TJnG
— Bloomberg (@business) July 21, 2023
Jak dodává insideevs.com, Audi 20. července uvedlo, že dosáhlo dohody se společností SAIC, která oběma společnostem umožní urychlit elektrifikaci portfolií na rychle rostoucím čínském trhu s elektromobily. Modulární platforma firmy SAIC Motor přitom podporuje pohon zadních i všech kol a v současné době ji využívá IM Motors společnosti SAIC pro sedan L7 a SUV LS7. Audi údajně plánuje využít tuto platformu pro sériové varianty konceptů Activesphere, Urbansphere, Skysphere a Grandsphere.
Zu Sijie, hlavní inženýr společnosti SAIC, přitom uvedl, že automobilka prohlubuje spolupráci s Audi a dodal, že v budoucích projektech připadá v úvahu licencování a společný vývoj. Není to přitom první partnerství mezi Audi z Volkswagen Group a společností SAIC, mají totiž už společný podnik (SAIC–Volkswagen), který v Číně vyrábí vozy s benzinovým motorem.
A důvod využití platformy od SAIC Motor? Německá prémiová značka nutně potřebuje platformu pro elektromobily, aby mohla v Číně uvést na trh nové modely, protože platforma SSP se opozdila. Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu, Project Trinity, která bude prvním modelem s platformou SSP, by totiž měla být uvedena na trh až v letech 2029/2030. Vzhledem k tomu, že ale Audi musí i nadále dodávat nové elektromobily, aby si na vysoce konkurenčním čínském trhu, na němž už 25 procent prodejů tvoří právě elektromobily, udrželo svou pozici, bylo údajně rozhodnuto o nákupu externí platformy pro elektromobily.
Koncern Volkswagen už v minulosti využíval platformy jiných výrobců automobilů, například platformu Fordu pro nákladní vozy VW Amarok, ale nikdy ne platformu čínské společnosti.