Audi v Číně potvrdilo partnerství se SAIC Motor. Co to znamená?

Audi v Číně potvrdilo partnerství se SAIC Motor. Co to znamená?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Audi společně s čínskou státní automobilkou SAIC Motor potvrdilo dosažení dohody o spolupráci na projektech elektrických vozidel na čínském trhu
  • Audi údajně plánuje využít platformu SAIC Motor využít pro sériové varianty konceptů Activesphere, Urbansphere, Skysphere a Grandsphere

Před dvěma týdny jsme vás informovali o tom, že Audi uvažuje o spolupráci s jedním z čínských rivalů. Jak se ukázalo, spekulace to nebyly liché. Podle bloomberg.com totiž aktuálně Audi potvrdilo partnerství se SAIC Motor. Ačkoli ani jedna strana neposkytla podrobnosti, Audi s největší pravděpodobností využije modulární platformu pro elektromobily, kterou používá společnost IM Motors ze skupiny SAIC.


Jak dodává insideevs.com, Audi 20. července uvedlo, že dosáhlo dohody se společností SAIC, která oběma společnostem umožní urychlit elektrifikaci portfolií na rychle rostoucím čínském trhu s elektromobily. Modulární platforma firmy SAIC Motor přitom podporuje pohon zadních i všech kol a v současné době ji využívá IM Motors společnosti SAIC pro sedan L7 a SUV LS7. Audi údajně plánuje využít tuto platformu pro sériové varianty konceptů Activesphere, Urbansphere, Skysphere a Grandsphere.

Zu Sijie, hlavní inženýr společnosti SAIC, přitom uvedl, že automobilka prohlubuje spolupráci s Audi a dodal, že v budoucích projektech připadá v úvahu licencování a společný vývoj. Není to přitom první partnerství mezi Audi z Volkswagen Group a společností SAIC, mají totiž už společný podnik (SAIC–Volkswagen), který v Číně vyrábí vozy s benzinovým motorem.

A důvod využití platformy od SAIC Motor? Německá prémiová značka nutně potřebuje platformu pro elektromobily, aby mohla v Číně uvést na trh nové modely, protože platforma SSP se opozdila. Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu, Project Trinity, která bude prvním modelem s platformou SSP, by totiž měla být uvedena na trh až v letech 2029/2030. Vzhledem k tomu, že ale Audi musí i nadále dodávat nové elektromobily, aby si na vysoce konkurenčním čínském trhu, na němž už 25 procent prodejů tvoří právě elektromobily, udrželo svou pozici, bylo údajně rozhodnuto o nákupu externí platformy pro elektromobily.

Koncern Volkswagen už v minulosti využíval platformy jiných výrobců automobilů, například platformu Fordu pro nákladní vozy VW Amarok, ale nikdy ne platformu čínské společnosti.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze