Server automobilwoche.de s odvoláním na zdroje přímo z Audi informuje o tom, že automobilka z bavorského Ingolstadtu údajně zvažuje nákup platformy pro elektromobily od jednoho ze svých čínských konkurentů. Důvodem má být skutečnost, že platforma Scalable Systems Platform (SSP) mateřské společnosti Volkswagen Group má zpoždění a Audi si nemůže dovolit čekat.
Záležitost by přitom mohla být projednána na mimořádném zasedání dozorčí rady Audi už zítra. Podle nejmenovaných zdrojů, na které se odvolává Automobilwoche, již Audi jedná s několika výrobci. Německá prémiová značka totiž nutně potřebuje platformu pro elektromobily, aby mohla v Číně uvést na trh nové modely, protože platforma SSP se opozdila.
Audi reportedly looking for platform partners in Chinahttps://t.co/ZfsNfBqXoF
— CnEVPost (@CnEVPost) July 10, 2023
Nová elektrická vlajková loď Volkswagenu, Project Trinity, která bude prvním modelem s platformou SSP, by měla být uvedena na trh v roce 2029 až 2030. Vzhledem k tomu, že Audi musí i nadále dodávat nové elektromobily, aby si na vysoce konkurenčním čínském trhu, na němž už 25 procent prodejů tvoří právě elektromobily, udrželo svou pozici, bylo údajně rozhodnuto o nákupu externí platformy pro elektromobily, i když automobilka na dotaz Automobilwoche uvedla, že o tom nic neví.
Jak uvádí insideevs.com, značka v současné době nabízí v Číně dva modely založené na platformě MEB, Q4 e-tron a Q5 e-tron. Oba elektromobily se přitom vyrábějí v závodě v čínském Antingu.
Audi a jeho partner ve společném podniku FAW přitom budují v Číně závod na výrobu elektromobilů, který bude od konce roku 2024 vyrábět modely na bázi Premium Platform Electric (PPE), jako jsou Audi A6 e-tron (o němž si můžete více přečíst v našem článku) a Q6 e-tron (více informací zde). Zatímco PPE představuje vývoj současné platformy MEB (přináší například 800V architekturu), Audi potřebuje architekturu SSP k dalšímu velkému skoku v oblasti autonomního řízení, softwaru a také výroby.
Ve zprávě bohužel nestojí, se kterými čínskými automobilkami Audi v současné době jedná, ale existuje několik kandidátů, nejvíce se přitom mluví o Geely a Foxconnu. Geely totiž při debutu své platformy pro elektromobily SEA uvedlo, že ji chce dát k dispozici dalším výrobcům, Foxconn je pak ochoten vyrábět vozidla založená na své platformě MIH. Stejně tak se nabízí BYD s jeho podznačkou FinDreams, která se též soustředí na poskytování elektrických pohonů a baterií dalším výrobcům, ovšem ne už kompletní platformy.