Po dekádách relativních klidu začala elektrická doba přepisovat mapu automobilového průmyslu k závrati rychle. Tradiční značky právě nyní dělají těžká rozhodnutí, která v blízké budoucnosti rozhodnou o jejich bytí/nebytí, a neuplyne snad měsíc, aby se v seznamu automobilek neobjevilo nové jméno. A některá z nich mají ty nejvyšší ambice.
Foxconn pushes deeper into automotive with an electric pickup and crossover https://t.co/Wv71mGJDd3 #Transportation #electricpickup #Foxconn #honhai
— Igor Os (@igor_os777) October 18, 2022
Mezi ně bezesporu patří Foxtron, což je nová značka tchaj-wanského průmyslového gigantu Foxconn. Ten má k dispozici zázemí a elektronické know-how, o jakém se většině ostatních startupů může jen zdát. A navíc už několik let intenzivně spolupracuje se Stellantisem, Teslou, Geely a dalšími výrobci. Proto se pustil do vlastního byznysu, již loni představil první elektromobil Model C a podle electrek.co na Tchaj-wanu představil hned dva další. Crossover o délce 4,3 m Model B a především pětimístný pick-up Model V. V tuto chvíli neznáme prakticky žádné podrobnosti, kromě plánovaného dojezdu Modelu B o hodnotě 450 km.
Bez zajímavosti není, že Foxtron nemá ambice sám prodávat zákazníkům. Plánuje dodávat jakési polotovary třetím stranám, jak to již funguje s rovněž tchaj-wanskou společností Yulon Group. Ta již nabízí Foxtron Model C pod vlastní značkou Luxgen n7. Foxtron rovněž bude vyrábět automobily pro znovuzrozený Lordstown a budoucnu by se rád stal výrobní kapacitou i pro Teslu. Ve finále by rád vyráběl polovinu elektromobilů celého světa. Ostatně už dnes je schopen začínajícím či malým automobilkám poskytnout veškeré služby spojené s vývojem a výrobou nového auta.