Značka Ssangyong Motors sice nemá dlouhou historii, zato ji však stačila zaplnit těžko uvěřitelnou sérií stávek (včetně jedné tragické), zvratů v hospodaření, vlastnictví i modelové politice. V devadesátých a nultých letech byla hodně populární i u nás, protože nabízela levné a robustní off-roady s technikou Mercedes-Benz včetně unikátního, až 11místného SUV Rodius, které si vysloužilo čestný titul nejošklivější auto světa. Jihokorejská automobilka, kterou si přehazovaly koncerny Daewoo, SAIC a Mahindra & Mahindra, nakonec skončila v rukách domácího koncernu KG Group, který ji hodlá v nejbližších dnech přejmenovat na KG Mobility kvůli značně pošramocené pověsti původní značky Ssangyong, jež v korejštině mimochodem znamená dva draci.
Ssangyong však nabízí i elektromobil Korando e-Motion o výkonu 190 k s předním pohonem a již koncem března k němu přibyde další. Na autosalonu v Soulu totiž představí velké elektrické SUV Torres EVX vycházející ze stejnojmenného spalovacího modelu. O jeho technice není nic známo, ovšem je pravděpodobné, že ji převezme z menšího Koranda. V tom případě se můžeme těšit na baterii s kapacitou 61,5 kWh (55,3 kWh netto) a dojezd méně než 340 km u Koranda. Jsou to však jen spekulace carscoops.com. Více se každopádně dozvíme 30. března po oficiální premiéře.