Srazil se Batmanovi jeho Cybertruck? Ne, tohle je mnohem zajímavější příběh

3
Srazil se Batmanovi jeho Cybertruck? Ne, tohle je mnohem zajímavější příběh
Fotografie: Mahindra
  • Pokud chcete získat skutečně unikátní elektromobil, budete mít už brzy příležitost
  • Chce to jen maličkost – zajet si pro něj do Indie a pak jej odtamtud dostat domů
  • Už jste někdy viděli elektromobil značky Mahindra?

Indie je už nyní nejlidnatější zemí světa, aktuálně na strmém hospodářském vzestupu. Přesto toho o ní moc nevíme, což je chyba, protože ona si Evropy všímá velice dobře a posílá sem čím dál více investic. Jmenujme například ocelárny Mittal, aktuálního vlastníka automobilky JLR Tata Motors či automobilku Mahindra . Tohle zvláštní jméno jste už někdy slyšeli, ale možná si nejste úplně jistí, kde. Napovíme vám. Kdo od Jawy koupil práva na značku Jawa? Ano, Mahindra. A které zvláštní automobily, podobné starším Jeepům, se v Česku v divokých devadesátkách chvíli prodávaly? Ano, Mahindra. A jak že se jmenují ty levné motocykly, tolik podobné starým Jawám, které jsou tu a tam vidět i na našich silnicích? Hádejte.

Jenže doby, kdy indické automobilky vyráběly jen přestárlé licenční modely (třeba Hindustan Ambassador, indická verze Morrisu Oxford Series III, se vyráběl od roku 1957 plných 57 let) už jsou pryč. Dnes mají vlastní vývoj, dostatek prostředků a sebevědomí. A s ním právě Mahindra vloni uvedla a letos začala prodávat mj. dva velice zajímavé elektromobily BE 6e a XEV 9e. Vyznačují se expresivním designem, který tak trochu připomíná Cybertruck, ovšem civilizovanější, estetičtější a méně neotesaný. Až na malý rozdíl; BE 6e je o celou pětinu kratší a měří 4,4 m, podle evropských měřítek jde tedy o kompaktní SUV kupé. A vůbec ne špatné, tedy soudě podle fotografií a papírových parametrů.

Pokud se tedy smíříte s pravostranným řízením, můžete si vybrat ze dvou pohonů zadních kol. Ten základní s LFP baterií 59 kWh je roztáčí výkonem 231, silnější se sadou 79 kWh potom 286 k. Nabíjení se v prvním případě odehrává rychlostí až 140, ve druhém až 180 kW. Základní 3kW střídavou integrovanou nabíječku lze za příplatek vylepšit na 7,2 či 11,2 kW. Nechybí nastavitelná míra rekuperace, jednopedálové ovládání, ADAS2, bohatá multimediální výbava a futuristický interiér, inspirovaný kokpitem stíhačky.

Pokud by se vám základní model i přes své výrazné linie zdál málo zajímavý, můžete si od 23. srpna objednat limitovanou edici Batman se známým logem netopýra všude možně i nemožně. Nejvíce zaujmou na saténově černé karoserii samolepky na dveřích, zlaté doplňky včetně netopýrků a brzdičů a střešní okno s emblémem Dark Knight Trilogy. Uvnitř pak najdete další várku zlatých doplňků v čele s gravírovanou destičkou s číslem, vozů totiž bude jen 300. Dále se můžete těšit na specifické čalounění s vlisovaným netopýrem v sedačkách a na dalších místech. Tento vůz zaručeně nikdo nepřehlédne a možná se stane cennou sběratelskou kuriozitou. Nolanův Temný rytíř z Gothamu má totiž po světě fanoušků dost.

Mahindra BE 6e Batman Edition vás nevyjde draho; 2 779 000 rupií je v přepočtu 667 tisíc korun. Pak už stačí jen zaplatit clo, DPH, náklady na dopravu, úpravu pro provoz v EU a další detaily. Druhé podobné auto však jistě nepotkáte a na srazu filmových fanoušků budete za hvězdu.

Diskuze ke článku
Petr Seliger
Petr Seliger
Možná by stálo za to dodat, že to stojí na platformě MEB, se články short blade LFP od BYD a je to tak to samé, na co jsou našinci zvyklí od VW koncernu. Proč tedy dovážet MEB mi uniká...

LFP od VW se ukáže za pár týdnů, takže pak budeme moci srovnat BYD vs VW (resp PowerCo) v LFP a jsem na to zvědav. 79kWh v LFP při 175KW nabíjení nevypadá zle, navíc 2070 kg je méně, než co má MEB nyní s NCM.
Jsem zvědav, v čem v koncernu zůstane při takovýchto parametrech NCM, buďto bude třetí verze baterky > 90KWh v NCM s 200kW peakem a váhou pod 2T, a nebo zůstane jen LFP.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze