Indičtí výrobci automobilů plánují podle informací agentury Reuters uvést na trh téměř tucet nových modelů elektromobilů v následujících pár letech. Tyto vozy budou zaměřeny na prémiový segment s delším dojezdem a rychlejším nabíjením, což má přilákat více zákazníků i v době, kdy celosvětová poptávka po elektromobilech zpomaluje. Indie má potenciál stát se klíčovým hráčem na globálním trhu s elektromobily, ale cesta k masovému přijetí elektrických vozidel bude vyžadovat řešení současných výzev a rozsáhlé investice do infrastruktury.
Domácí lídři reagují a rozšiřují nabídku
Indický trh s elektromobily je zatím malý. V roce 2024 tvořily elektrické modely pouze 2,5 % z celkově 4,3 milionu prodaných vozů. Hlavní překážkou jsou vysoké ceny elektromobilů a nejednotná síť nabíjecích stanic. Vláda však plánuje zvýšit podíl elektromobilů na trhu na 30 % do roku 2030, což by mohlo vést k výraznému růstu poptávky. Mezi zájemce o nové klienty se primárně hlásí tamní lídři indického trhu Tata Motors a JSW-MG Motor, částečně vlastněná čínskou společností SAIC Motor. Tyto společnosti plánují představit rozšířenou nabídku elektromobilů, která by měla podpořit větší zájem o elektrifikaci dopravy v zemi.
Přitom potřeba vlády jest: Tamní vláda plánuje zvýšit podíl elektromobilů na trhu na 30 % do roku 2030