Elektrický SsangYong Torres dorazil na český trh. Překvapil nejen nízkou cenou

19
Elektrický SsangYong Torres dorazil na český trh. Překvapil nejen nízkou cenou
Fotografie: SsangYong
  • Vrcholné provedení Premium stojí necelých 960 tisíc Kč
  • Standardem je pohon přední nápravy a baterie s kapacitou 73,4 kWh
  • Záruka na baterii vozu činí 10 let, případně jeden milion kilometrů

Včera se na český trh poprvé podívala elektrická verze SUV SsangYong Torres. Dostala označení EVX a podle oficiálních stránek výrobce má nový dostupný elektromobil hromadu předností. Tou nejzásadnější je cena, která dle platného ceníku činí 879 900 Kč. Za ně zákazník model Torres EVX ve výbavě Style. Vůz disponuje jedním elektromotorem o výkonu 152 kW (207 k) a točivém momentu 339 Nm. Baterie dostala hrubou kapacitu 73,4 kWh a vůz ujede na nabití až 462 km (dle metodiky WLTP). Potěší i objem kufru, jenž v základu činí 839 litrů. Tuto hodnotu lze dále navýšit sklopením druhé řady sedadel, kdy vznikne ložná plocha o objemu 1 662 litrů. Dobrou zprávou je, že Torres EVX utáhne přivěs do hmotnosti až 1 500 kg.

Kdo si potrpí na bohatší výbavu, může zakoupit provedení Premium. To nabídne dvojici 12,3" obrazovek, dvouzónovou automatickou klimatizaci nebo LED světlomety. V tomto případě je potřeba zaplatit 959 900 Kč, za což dostanete mimo jiné i zadní parkovací kameru, bohatou nabídku bezpečnostních asistentů, kožený vyhřívaný volant, vyhřívaná přední a zadní sedadla či ambientní LED osvětlení kabiny. Nechybí ale ani příplatky, hlavním je balíček Premium+. Vyjde na 29 900 Kč a přidává 360stupňovou parkovací kameru a 20" disky kol s pneumatikami o rozměru 245/45. Připlácet lze za devět laků karoserie (4 000 až 18 900 Kč), stejně tak za celokožené čalounění sedadel.

Po technické stránce dokáže Torres EVX zrychlit z 0 na 100 km/h v čase 8,1 sekundy a jeho maximální nejvyšší rychlost může dosáhnout 175 km/h. Škoda jen, že v nabídce bude jen předokolka s jedním typem baterie. Na druhou stranu je fakt, že jen díky tomu dokáže SsangYong stlačit cenu pod hranici jednoho milionu Kč. Sluší se dodat, že vůz lze nabíjet skrze AC proud výkonem až 11 kW, popřípadě na DC nabíjecí stanici výkonem 120 kW. Výrobce navíc poskytuje záruku na baterii až do nájezdu 1 milion kilometrů, případně 10 let od zakoupení.

Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Nevíte, jestli už je někde na salonu ke zkouknuti?
Michal Opluštil
Michal Opluštil
A baterka je navíc LFP. To je celkem plus.
+ Výborný poměr cena prostor
+ LFP
+ Tažné
+ Na cenu velmi dobře vypadající interiér

- FWD s hraničním výkonem k velikosti a váze auta
- Absence V2L
- velké převisy
- exteriér za mě teda nic moc
- nemá frunk

Celkově ale za danou cenu, pokud člověk neplánuje využít auto v terénu či na horách na sněhu, dojezd bude za cenu slušný. A záruky jsou taky parádní.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Dle fotek jsou sedačky perforované, nenašel jsem nikde info o ventilaci sedaček. Nemáte info o tomto?
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 28. 5. 16:59
Ahoj Michale,

1.
Nemyslím si, že tam bude nějaký velký problém při dané hmotnosti a šířce plášťů s trakcí. Tohle není Kona nebo Niro, co má úzká kola, kde je 150kW prostě moc a hrabe to i když člověk nechce.

2. Vzhled je k diskuzi, to si musí každý říct sám, jestli je to pěkné nebo ne.

3.
Překvapuje mě, jak všichni řeší malý přední frunk. Nemyslím si, že je to zásadní věc, proto jsi ho napsal asi nakonec seznamu, přesně tam patří.

Velkým plusem je ta spokojená paní na fotkách, vidíte, jak je šťastná? :-D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze