Na český trh dorazil nedávno představený plně elektrický Mercedes-Benz GLC EQ, který jde do boje například s již prodávaným BMW iX3 s technikou Neue Klasse. Pro Mercedes-Benz je další úspěch modelu GLC velice důležitý, proto udělal vše, aby vůz neměl pokud možno žádné slabiny. Standardem je 800V architektura, baterie s čistou kapacitou 94 kWh a pohon všech kol. Zatím je dostupné provedení 400 4Matic, jenž dle českého konfigurátoru stojí nejméně 1 778 700 Kč. Za tuto cenu zákazník získá 19" disky kol, Determální tmavá skla od B sloupku dále, elektrické víko nabíjení, LED High Performance světlomety a také prosklenou panoramatickou střechu. Vůz je doslova nabitý moderními technologiemi, nechybí 5G připojení k internetu, selfie a video kamera a plně elektricky ovládaná přední sedadla. Zajímavý pohled pak naskytne příplatkový katalog, kde lze zaškrtnout například paket Long Range Edition. Ten stojí 86 861 Kč a ve spojení s ním vůz slibuje dojezd okolo 700 km.
Sportovněji naladění řidič mohou volit paket AMG, jenž s cenou 88 076 Kč přidává pořádnou porci dynamicky tvarovaných dílů karoserie a nižší podvozek. Celkově pak opět platí, že kdo se v konfigurátoru odváže, výsledná cena za vůz může atakovat hranici 2,5 milionu Kč. Nové GLC EQ je nejen na pohled krásné, ale současně i praktické. Uvnitř tedy najdete celou řadu poliček a šuplíků a především dvoupatrovou středovou konzolu, jejíž podpalubí dostalo podobnu skutečně velkého prostoru s neklouzavým dnem, dvěma USB-C konektory a zajišťovacím pružným páskem. 94kWh baterii lze nabíjet rychlostí až 330 kW, což je o deset více oproti CLA EQ. Baterie se tak naplní z 10 na 80 % za 22 minut, což je na poměry segmentu velmi dobrá hodnota. Mercedes-Benz GLC EQ zatím nenabízí funkci V2L, ale již příští rok se můžeme těšit na V2H a V2G po aktivaci skrz OTA. Verze 400 4Matic disponuje výkonem 489 koní a jede až 210 km/h, což je na chlup stejně, jako zkraje zmíněné BMW iX3.
Technické parametry Mercedes-Benz GLC (2025) 400 4MATIC EQ
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 845 × 1 913 × 1 644 mm, 2 535 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 360 kW, 489 koní, točivý moment: 800 Nm |
| Baterie | ? (94 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 330 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,8 kWh / 100 km, dojezd: 673 km |
| Cena od | 1 778 700 Kč |
