Mercedes se stane technologickou jedničkou v elektromobilitě. Už v září

Mnichovský autosalon 2025
8
Mercedes se stane technologickou jedničkou v elektromobilitě. Už v září
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz v září představí první elektromobil na zcela nové platformě
  • Zároveň představí velkou změnu nomenklatury nových modelů
  • Z označení postupně a definitivně zmizí zkratka EQ

Že se nové elektromobily značky Mercedes-Benz už nebudou označovat zkratkou EQ, není úplná novinka. V září se ale oficiálně představí vůbec první nový Mercedes na baterky, který v minulosti toto označení už dostal a v nové generaci od něj upustí, aby se vrátil ke klasickým kombinacím písmenek, na jaké jsou movití zákazníci stuttgartské hvězdy zvyklí. To nejdůležitější se ale objeví pod autem; půjde totiž o vůbec první sériový model na zcela nové, elektrické platformě MB.EA, jejíž vývoj se podařilo dokončit po mnoha letech a trablech. Dámy a pánové, těšte se na novou generaci SUV prémiové střední třídy Mercedes-Benz GLC EV, nástupce již vloni ukončeného Mercedesu EQC, pionýra třícípé elektromobility.

Nebude to mít snadné, očekávání jsou totiž maximální. Stávající generace spalovacího GLC je totiž i na sklonku své kariéry extrémně úspěšná; v prvním kvartále šlo o vůbec nejprodávanější prémiové SUV v Evropě s 18% nárůstem prodejů. Navíc zbývající členové německé Velké trojky rovněž nasadí či nasadili to nejlepší, co mají. Audi své Q6 e-tron už ukázalo, BMW nástupce modelu iX3, postaveného na technice Neue Klasse, představí už brzy.


Těšit se proto můžeme na ty nejvyšší technické standardy; samozřejmostí bude 800V architektura s nejvyšší nabíjecí rychlostí 320 kW (ukončené EQC umělo nejvýš 110 kW při 400 V), volba pohonu zadních či všech kol s možností mechanického odpojení předního motoru u čtyřkolky a řízení po dráte (steer-by-wire) bez mechanické vazby mezi volantem a předními koly. Ostatně Mercedes-Benz má být první německou automobilkou, která řízení po drátě nabídne. Na stejnou technologickou nálož se může těšit i nová, elektrická třída C, která se představí vzápětí a obě novinky dorazí do autosalonů v roce 2026. Na oficiální premiéru nového GLC EV se podle Automotive News Europe každopádně můžeme těšit už v září na mnichovském autosalonu.

Diskuze ke článku
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Já bych skoro řekl, že s tím CLA už technologickou jedničkou je teď.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jen houšť nových technologicky vyspělých EV 👍
pangrac1
pangrac1
Naposledy upraveno: 08:06
No to mi pose*, tak tu máme další overhype jako prase. Mercedes už nám redakce rovnou automaticky klasifikuje jako technologickou jedničku bo bude mít za
1. nový název řady
2. novou platformu
3. 800V architekturu
4. řízení by wire
O kvalitě baterií, jejich životnosti, kvalitě softwéru a infotainmentu ani slovo, četnosti OTA taktéž a o úrovni a kvalitě autonomie už vůbec nic. No tak to teda z toho s*ru maggi v kostkách jaká je to panečku jednička cha cha. Ten pisálkovskech mindrák z Tesel a snaha maximálně se zavděčit dinosaurskejm chlebodárcům jsou hodně zažraný co? 🙈🤦‍♂️😂🤣

No to mi poser, tak tu máme další overhype jako prase. Mercedes už nám redakce rovnou automaticky klasifikuje jako “technologickou jedničku”, bo bude mít za
1. nový název řady
2. novou platformu
3. 800V architekturu
4. řízení by wire…
Bude to stačit Antone Pavloviči? 🤔🤷‍♂️

O kvalitě baterií, jejich životnosti, kvalitě softwéru a infotainmentu ani slovo, četnosti OTA taktéž a o úrovni a kvalitě autonomie už vůbec nic. No tak to teda z toho seru maggi v kostkách jaká je to panečku už teď jednička cha cha. 🙈🤦‍♂️😂🤣

A hele mimochodem už tadle “technologická jednička” od Mercedesu odstranila ten průser s opakovaným zatejkáním chladící kapaliny do elektromotoru?!? 🤔
Proč v tomhle musí ta “technologická jednička” zopakovat chyby Tesly, která je udělala někdy před 10ti lety? 🤔🤷‍♂️🤦‍♂️
Viz fb stránky Chortvatský EV Clinic.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze