Nový Mercedes-Benz GLC s technologií EQ dostává zabrat při testech v krutých mrazech

1
Nový Mercedes-Benz GLC s technologií EQ dostává zabrat při testech v krutých mrazech
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz GLC s technologií EQ bude využívat 800V architekturu
  • Nabídne i pohon všech čtyř kol či nabíjení výkonem až 320 kW

Model GLC byl dlouho nejoblíbenějším SUV značky Mercedes-Benz a v roce 2024 i nejprodávanější řadou značky. Jak nyní firma odhalila, lze se těšit také na plně elektrický model GLC. Stuttgart se aktuálně pochlubil se sadou fotografií, na nichž se silně maskované prototypy prohání po polárních oblastech Švédska.

Mercedes-Benz GLC s technologií EQ
Mercedes-Benz GLC s technologií EQ

Naše nové elektrické GLC je vůz bez kompromisů – a stejně nekompromisně ho i testujeme. Během zimních testů ve Švédsku prokázalo naše nové, plně elektrické GLC svou spolehlivost a odolnost i v extrémních podmínkách. Představuje inovaci a kvalitu, což jsme prokázali ve skandinávské zimě,“ uvedl Christoph Starzynski, viceprezident pro vývoj v Mercedes-Benz Group AG.

Ve švédském Arjeplogu, kde obvykle testuje vozy nejedna evropská automobilka, Mercedes-Benz GLC prokazuje, jak si poradí s tuhou zimou a jak efektivně využije díky systému 4MATIC pohon všech kol. Díky špičkovým technologiím akumulátorů a pohonu by pak mělo plně elektrické GLC dosahovat působivého dojezdu i za velmi chladných podmínek, ovšem konkrétní číslo jsme neslyšeli. A ač byla německá automobilka na konkrétní technické parametry skoupá, víme, že vůz nabídne 800V architekturu.

Mercedes-Benz GLC s technologií EQ

Dozvěděli jsme se také, že pro model GLC budou k dispozici různé varianty vysokonapěťových baterií. Ta premiérová o nespecifikované kapacitě bude podporovat stejnosměrné nabíjení s trvalým výkonem více než 320 kW. Baterie se ale kromě kapacity budou lišit i chemickým složením článků. Ty nejlepší bateriové články mají využít anody s oxidem křemíku přimíchaným do grafitu pro dosažení vyšší hustoty energie. Elektromobil bude také standardně vybaven tepelným čerpadlem.

Mercedes-Benz podrobuje každý nový model nejextrémnějším podmínkám v blízkosti polárního kruhu již desítky let. Vozidla jsou vystavena teplotám až minus 25 stupňů Celsia, stejně jako testovací jezdci ověří jejich schopnosti jízdy po zasněžených silnicích a zamrzlých jezerech. I proto Mercedes provozuje ve švédském Arjeplogu, poblíž polárního kruhu, speciální testovací centrum. Kromě zimních testů ale probíhají také letní testy s intenzivním v teplotách až 50 stupňů Celsia, například v Arizoně či Jižní Africe.

Mercedes-Benz GLC s technologií EQ
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Když už jsme si zvykli na novou terminologii Mercedesu, tak ji zase změní. Místo sice poněkud sice krklomneho ale rozpoznatelneho EQC SUV bude GLC s technologií EQ. Z napisu jsem si myslel, že půjde o nějaký plug in hybrid.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze