Model GLC byl dlouho nejoblíbenějším SUV značky Mercedes-Benz a v roce 2024 i nejprodávanější řadou značky. Jak nyní firma odhalila, lze se těšit také na plně elektrický model GLC. Stuttgart se aktuálně pochlubil se sadou fotografií, na nichž se silně maskované prototypy prohání po polárních oblastech Švédska.
„Naše nové elektrické GLC je vůz bez kompromisů – a stejně nekompromisně ho i testujeme. Během zimních testů ve Švédsku prokázalo naše nové, plně elektrické GLC svou spolehlivost a odolnost i v extrémních podmínkách. Představuje inovaci a kvalitu, což jsme prokázali ve skandinávské zimě,“ uvedl Christoph Starzynski, viceprezident pro vývoj v Mercedes-Benz Group AG.
Ve švédském Arjeplogu, kde obvykle testuje vozy nejedna evropská automobilka, Mercedes-Benz GLC prokazuje, jak si poradí s tuhou zimou a jak efektivně využije díky systému 4MATIC pohon všech kol. Díky špičkovým technologiím akumulátorů a pohonu by pak mělo plně elektrické GLC dosahovat působivého dojezdu i za velmi chladných podmínek, ovšem konkrétní číslo jsme neslyšeli. A ač byla německá automobilka na konkrétní technické parametry skoupá, víme, že vůz nabídne 800V architekturu.




Dozvěděli jsme se také, že pro model GLC budou k dispozici různé varianty vysokonapěťových baterií. Ta premiérová o nespecifikované kapacitě bude podporovat stejnosměrné nabíjení s trvalým výkonem více než 320 kW. Baterie se ale kromě kapacity budou lišit i chemickým složením článků. Ty nejlepší bateriové články mají využít anody s oxidem křemíku přimíchaným do grafitu pro dosažení vyšší hustoty energie. Elektromobil bude také standardně vybaven tepelným čerpadlem.
Mercedes-Benz podrobuje každý nový model nejextrémnějším podmínkám v blízkosti polárního kruhu již desítky let. Vozidla jsou vystavena teplotám až minus 25 stupňů Celsia, stejně jako testovací jezdci ověří jejich schopnosti jízdy po zasněžených silnicích a zamrzlých jezerech. I proto Mercedes provozuje ve švédském Arjeplogu, poblíž polárního kruhu, speciální testovací centrum. Kromě zimních testů ale probíhají také letní testy s intenzivním v teplotách až 50 stupňů Celsia, například v Arizoně či Jižní Africe.





