Schváleno: Mercedesy budou v Německu autonomně jezdit rychlostí až 95 km/h

3
Schváleno: Mercedesy budou v Německu autonomně jezdit rychlostí až 95 km/h
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Mercedes dostal zelenou od Spolkového úřadu pro motorovou dopravu v Německu
  • Oproti dosavadním 60 km/h jde o výrazný skok

Už v září jsme vás informovali o tom, že Mercedes chce zrychlit autonomní jízdu na německých dálnicích. Nyní jsme se dozvěděli, že dostal zelenou od Spolkového úřadu pro motorovou dopravu (Kraftfahrt-Bundesamt).

Doplňme, že jde o významný skok oproti aktuálním 60 km/h. Cena systému Drive Pilot přitom zůstane nezměněná a vozy vybavené Drive Pilotem dostanou zdarma upgrade na jeho novou verzi, v závislosti na modelu i bezdrátově cestou OTA (over-the-air), případně prostřednictvím návštěvy servisu. Jak se Mercedes chlubí, jeho Drive Pilot se díky tomu stane nejrychlejším autonomním systémem úrovně 3 na světě, pokud se bavíme o sériově vyráběných vozech.

Pět úrovní autonomního řízení


  1. Úroveň 1: Asistenční funkce řidiče, jako je tempomat.
  2. Úroveň 2: Pokročilé asistenční systémy, které stále vyžadují pozorného řidiče s rukama na volantu.
  3. Úroveň 3: Vozidlo může samo řídit ve specifických situacích, řidič může sundat ruce z volantu.
  4. Úroveň 4: Vozidlo je schopno plně autonomního řízení ve většině situací bez zásahu řidiče.
  5. Úroveň 5: Plně autonomní vozidlo bez potřeby lidského řidiče.

S inovativními technologiemi Mercedes-Benz chceme našim zákazníkům vždy nabízet přidanou hodnotu. Po aktivaci funkce Drive Pilot je možné se soustředit na jiné věci, zatímco vůz přebírá řízení. S dále vyvinutou verzí, která nyní získala certifikát německého Spolkového úřadu pro motorovou dopravu, je to v Německu za určitých podmínek možné i při rychlosti 95 km/h. Jsem velmi hrdý na to, že nejrychlejší systém pro podmíněně automatizovanou jízdu na světě pochází od společnosti Mercedes-Benz. Jsem přesvědčen, že díky našemu přístupu zaměřenému na bezpečnost jsme na dobré cestě k tomu, abychom brzy slavili další milníky v oblasti automatizovaného řízení,“ uvedl Markus Schäfer, člen představenstva Mercedes-Benz Group AG.

Díky této nejnovější modernizaci lze Drive Pilot za určitých podmínek používat v plynulém provozu až do rychlosti 95 km/h na celé 13 191 km dlouhé německé síti dálnic. Zákazníci tak mohou v režimu automatizované jízdy jezdit častěji a po delší dobu a zároveň lépe využívat svůj volný čas. Když je Drive Pilot aktivován, je řidiči legálně dovoleno věnovat se jiným činnostem, jako je třeba sledování televize. Doplňme, že autonomní jízdou se aktuálně zabývají i čeští zákonodárci.

Mercedes má do budoucna ale ještě daleko větší ambice – do konce aktuálního desetiletí totiž chce dosáhnout automatizované jízdy rychlostí až 130 km/h. A pokud vás autonomní jízda zajímá, určitě nepřehlédněte náš test služby BlueCruise od Fordu.

Řízení bez držení volantu i v Česku! – Vyzkoušeli jsme Ford BlueCruise

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Do konce desetileti 130km/h pouze na dalnicich. Konecne nekdo kdo neslibuje nerealne…
Dini Dini
Dini Dini
Zajímavý rozdíl mezi Mercedesím a Fordím systémem - ten Fordí vyžaduje neustálou pozornost řidiče, ale ten se nemusí dotýkat volantu. Což je v podstatě jen nahrazení pozornosti držením kapacitního volantu ve spodní části hlídáním očí řidiče...ale tenhle Mercedes umožňuje se přestat věnovat řízení - to mi přijde jako zásadní posun.

Akorát bych si to chtěl někdy zkusit...například ten nový Passátí IQ.Drive je teda na dálnici v česku nepoužitelný..v Německu jsou ty rozestupy přece jen větší, takže tam nejmenší mezera na kamion a půl tolik nevadí, ale tady u nás to dráždí řidiče snad všeho...hrozně jim vadí, že mám odstup od auta před sebou a rádi by tu mezeru vyplnili právě oni svým autem :-)

Takže jsem rád za postupné nasazování, některé národy budou muset ujít ještě velký kus cesty k ohleduplnosti, než mezi sebe budou moct pustit autonomní vozidlo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze