Kolegové z insideevs.com se dostali k prototypu elektrického Mercedesu-Benz GLC a nyní i skrze video sdělili své první jízdní dojmy. Nová generace populárního modelu dorazí na jaře příštího roku a GLC EV je postaveno na zcela nové 800voltové platformě pro elektromobily, o které Mercedes tvrdí, že nesouvisí ani se spalovacím GLC, ani s elektrickým CLA. Jedná se o škálovatelnou architekturu, takže ji pravděpodobně uvidíme i v budoucích elektrických sedanech a crossoverech s logem této značky. Novinka má o něco nižší linii střechy vzadu a celkově je elegantnější než dosud prodávané GLC. Vůz těží i z 8,5 cm nárůstu rozvoru, což přidává potřebný prostor hlavně pro cestující vzadu.
Testovací mula dojela do testu ve verzi 400e a byla vybavena baterií o kapacitě 94,5 kWh a dvěma elektromotory. Pohonný systém zapojuje oba motory především tehdy, když je horší trakce a následně i při potřebě dynamické jízdy. Přední motor se pak v režimu Eco umí odpojit, čímž dochází ke snížení spotřeby elektrické energie. Mercedes-Benz uvádí, že později příchozí modely budou nabízeny pouze s jedním elektromotorem vzadu. Baterie vozidla využívá nikl-mangan-kobaltové (NMC) články, ačkoliv Mercedes uvádí, že na trh přijde taktéž varianta s lithium-železo-fosfátovou baterií. Ty jsou mnohem levnější na výrobu, avšak mezi jejich nevýhody patří menší dojezd.
Otestované provedení GLC 400e mělo výkon 483 koní a na 800voltové stejnosměrné rychlonabíječce vůz dokáže využít maximální nabíjecí výkon 320 kW. Díky tomu načerpá dojezd 260 km za 10 minut. Naopak o rychlosti nabíjení na 400voltové nabíjecí stanici se výrobce nezmiňuje. A jak se e elektrickým Mercedesem GLC vlastně jezdí? Podívejte se na přiložené video. Testeři rozhodně nebyli zklamaní a i my se těšíme na to, až si budeme moci poprvé sednout za volant této žhavé elektrické novinky.
