První jízda elektrickým prototypem Mercedesu-Benz GLC ukazuje další pokrok značky

1
První jízda elektrickým prototypem Mercedesu-Benz GLC ukazuje další pokrok značky
Fotografie: Mercedes-Benz
  • GLC EV je postaveno na zcela nové 800voltové platformě
  • Novinka má mnohem více prostoru v kabině než předchůdce
  • Otestovaná verze disponovala baterií o kapacitě 94,5 kWh

Kolegové z insideevs.com se dostali k prototypu elektrického Mercedesu-Benz GLC a nyní i skrze video sdělili své první jízdní dojmy. Nová generace populárního modelu dorazí na jaře příštího roku a GLC EV je postaveno na zcela nové 800voltové platformě pro elektromobily, o které Mercedes tvrdí, že nesouvisí ani se spalovacím GLC, ani s elektrickým CLA. Jedná se o škálovatelnou architekturu, takže ji pravděpodobně uvidíme i v budoucích elektrických sedanech a crossoverech s logem této značky. Novinka má o něco nižší linii střechy vzadu a celkově je elegantnější než dosud prodávané GLC. Vůz těží i z 8,5 cm nárůstu rozvoru, což přidává potřebný prostor hlavně pro cestující vzadu.

Testovací mula dojela do testu ve verzi 400e a byla vybavena baterií o kapacitě 94,5 kWh a dvěma elektromotory. Pohonný systém zapojuje oba motory především tehdy, když je horší trakce a následně i při potřebě dynamické jízdy. Přední motor se pak v režimu Eco umí odpojit, čímž dochází ke snížení spotřeby elektrické energie. Mercedes-Benz uvádí, že později příchozí modely budou nabízeny pouze s jedním elektromotorem vzadu. Baterie vozidla využívá nikl-mangan-kobaltové (NMC) články, ačkoliv Mercedes uvádí, že na trh přijde taktéž varianta s lithium-železo-fosfátovou baterií. Ty jsou mnohem levnější na výrobu, avšak mezi jejich nevýhody patří menší dojezd.

Otestované provedení GLC 400e mělo výkon 483 koní a na 800voltové stejnosměrné rychlonabíječce vůz dokáže využít maximální nabíjecí výkon 320 kW. Díky tomu načerpá dojezd 260 km za 10 minut. Naopak o rychlosti nabíjení na 400voltové nabíjecí stanici se výrobce nezmiňuje. A jak se e elektrickým Mercedesem GLC vlastně jezdí? Podívejte se na přiložené video. Testeři rozhodně nebyli zklamaní a i my se těšíme na to, až si budeme moci poprvé sednout za volant této žhavé elektrické novinky.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Tohle vidím jako problém, nevím jestli velký či malý: Naopak o rychlosti nabíjení na 400voltové nabíjecí stanici se výrobce nezmiňuje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze