Za kolik jezdí Mercedes-Benz EQE 350+ s novou velkou baterií?
test

Za kolik jezdí Mercedes-Benz EQE 350+ s novou velkou baterií?

Test spotřeby

V letošním roce dostaly některé verze elektrických modelů EQS a EQE novou větší baterii s čistou kapacitou 96 kWh. A tak jsme nelenili a půjčili si na trošku odlišný test spotřeby druhý zmíněný model. Ten dorazil do testu v úsporné variantě 350+, což znamená výkon 215 kW a zadní pohon.

Model EQE není sám o sobě žádnou žhavou novinkou. Již dříve jsme jej pro vás otestovali, což platí taktéž o variantě SUV. Nyní se ale píše rok 2025 a součástí toho je vylepšená nabídka verzí. Nově lze zakoupit provedení EQE 350+, které má zadní pohon, 292 koní výkonu a velkou baterii s využitelnou kapacitou 96 kWh. Kombinace těchto parametrů zaručuje hodně slibné svezení. Jak je to ale ve skutečnosti? To jsem zjišťoval v testu spotřeby, který mimo jiné zahrnoval 84 km ujetých po kopcovité dálnici D4 rychlostí 130 km/h. K tomu jsem přidal další významnou porci kilometrů na okresních silnicích na Šumavě. To opět znamenalo velký příval táhlých stoupání. Ručička digitálního rychloměru byla takřka vždy položena na čísle, kterým je povoleno jet v ČR. Rozhodně se tak nekonala jízda hluboko pod rychlostními limity.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350+ (2024)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 510 mm, 2 415 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon235 kW, 320 koní, točivý moment: 565 Nm
Baterie100 kWh (96 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 688 km
Cena od1 858 560 Kč

Celkově jsem s vozem ujel 303 km (276 km měřených), přičemž palubní počítač hlásil na konci všech jízd průměrnou rychlost 53 km/h. Celý test, který jsem rozdělil na dva dny, zabral celkem 5 hodin a 41 minut čisté jízdy za volantem. A zatímco prvních 60 % testu bylo v teplotách 15 až 18 °C, druhý den jsem vyrazil hned ráno a zbylých 40 % testu jsem dojel při teplotě do 5 °C. Chtěl jsem tím ztížit podmínky, se kterými se mělo elektrické EQE 350+ potýkat. Jak se ale následně ukázalo, po dojetí do cílového místa ani tak nedošlo k významnému nárůstu spotřeby a celkový průměr se nakonec zastavil na 16,8 kWh na 100 km. Považuji za nutné dodat, že během všech jízd jsem se nijak neomezoval v teplotním komfortu a první den měl aktivovanou nejen klimatizaci na druhý rychlostní stupeň a teplotu 20 °C, ale současně jsem měl aktivovanou ventilaci sedadla. Aby toho nebylo málo, na prvním měřeném úseku, který probíhal z pražských Záběhlic až na sjezd 84 dálnice D4, často foukal středně silný protivítr.

První fáze jízdy znamenala odběr 20 kWh na 100 km, což považuji s ohledem na protivítr a teplotu 15 °C za průměrný výsledek. Jakmile jsem ale sjel na okresní silnice, začalo to pravé Eco Rally, v němž by EQE s jistotou dokázalo zatopit i těm nejúspornějším elektromobilům. I přestože jsem jel vždy na hranici rychlostního limitu, začala průměrná spotřeba padat pod 18 kWh na 100 km. Pomohla tomu častá rekuperace elektrické energie, která je v případě EQE dvoustupňová. Třetí kliknutí na pravé pádlo pod volantem bude znamenat, že vůz začne „plachtit“, což jsem opět bohatě využíval na úsecích, kde byla táhlá dlouhá klesání. Není divu, že energie z 96kWh baterie ubývala hodně pomalu. Výrazně zde pomáhá i nízký koeficient odporu vzduchu a celkový tvar karoserie.

Kdo by snad nízkou spotřebu svaloval na malá kola, ten by byl na omylu. Testovaný exemplář totiž obouval příplatkové 20" disky AMG opatřené aerodynamickými kryty. Za ně zájemce zaplatí 27 225 Kč a ve spojení s nimi doporučuji připlatit i za vzduchový podvozek Airmatic, jenž vyjde na dalších 52 938 Kč. Tato kombinace udělá z EQE 350+ hodně komfortní křižník, který s troškou snahy ujede dost daleko. Ostatně, pokud vezmeme mnou získaný průměr 16,8 kWh na 100 km, dostaneme se na dojezd 571 km. Tento test ukázal, že modelu EQE nová a větší baterie významně prospěla a navýšení z původní kapacity 90,6 kWh je na dojezdu hodně znát. Jak si ale EQE povede v porovnání s novou Audi A6 e-tron a již nějakou dobu prodávaným BMW i5 ve slabší verzi eDrive40? Na to se podíváme v chystaném srovnávacím testu.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze