😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
BMW i5 Touring eDrive40 (2024)
test

BMW i5 Touring eDrive40 (2024)

Stěhovák, co vás zahrne luxusem
3

U BMW umí kouzla. Základní verze elektrického modelu i5 nabízí 340 koní, zadní pohon a celkem bohatou výbavu. Proto jsme se podívali právě na tuto verzi, která ale nově přijela do testu s karoserií kombi. Jaký je první prémiový evropský kombík? A jak si poradí s dálnicemi a chladnými teplotami?

Ačkoliv jsem osobně nikdy nepatřil mezi fanoušky BMW, v posledních pár letech se to začíná měnit. Může za to stále lepší a krásnější produkce, kdy hlavně modely řady 5 a 7 na mě dělají velký dojem. Je přitom jedno, zda se jedná o elektrické/hybridní verze. Nové BMW řady 5 pak není v naší redakci nováčkem, protože se zde objevilo v nespočtu testů. Mou pozornost si tentokrát získalo praktičtější provedení Touring, které nabídne větší zavazadlový prostor, odlišně tvarovanou záď a současně i více zábavy za volantem. Do testu dorazil model i5 Touring v základní verzi eDrive40, avšak slovo základní berte s rezervou. Vůz na snímcích vycházel i s příplatky na 2,4 milionu Kč a už jen fakt, že kombi má 340 koní výkonu, hovoří asi za vše. Ještě náročnější mohou volit verzi eDrive40 s pohonem všech čtyř kol, popřípadě silné provedení M60 s výkonem 601 koní.

Technické parametry BMW i5 Touring eDrive40

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 5 060 × 1 900 × 1 515 mm, 2 255 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie84,4 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 560 km
Cena od1 799 200 Kč

Co se týká designu, příď je doslova na chlup stejná jako u verze sedan. Dokonce i LED zadní světla o dvou horizontálních linkách jsou stejná jako u sedanu. Vůz dostal optický M paket, který přidává trošku více šmrncu. Díky tomu nevypadalo testované i5 Touring tak obyčejně, jako tomu může být v případě, že někdo sáhne po absolutně základní verzi za 1,8 milionu Kč. Na chuť jsem nepřišel blikačům, které u obou karosářských verzí blikají příliš krátce. Kde je ta doba, kdy blinkr vydržel svítit skoro půl sekundy, než zhasl a opět se rozsvítil. Hlavně při aktivaci varovných blikačů je znát, že ostatní řidiči musí být ostražití, aby si toho u modelu i5 vůbec všimli. Příď vozu zdobily světlomety LED Matrix, které mají optimální výkon a snad jen absence světel do špatného počasí (mlhovek) je něco, co bych u „prémiovky“ s logem BMW nečekal.

Kdo by snad chtěl v rámci verze Touring používat výklopné zadní okno, s novou generací má smůlu. Výrobce takové řešení odmítl integrovat s tím, že je o tuto vychytávku malý zájem ze strany zákazníků. Mechanismus otevírání okna by navíc narušil elegantní linie zádě a také aerodynamiku. Kdybych pak měl porovnat sedan a kombi po stránce líbivosti, za mě by vyhrála druhá verze. Přijde mi zkrátka elegantnější, uhlazenější a i větší prostor v kabině je důležitým aspektem. Po usednutí do interiéru na mě sice nečekalo žádné velké překvapení, ale tady se hraje na dodatečný prostor vzadu a v kufru. V této disciplíně nové i5 Touring boduje. Proti sedanu se lze na druhou řadu posadit i v případě, že měříte 190 cm. Současně lze využít základní objem kufru 570 litrů, který lze po sklopení druhé řady sedadel navýšit na 1 700 litrů. To je více než dostatek místa. Díky skoro rovné podlaze a příjemnému materiálu na zadní straně sedadel by nebylo problém ani přespání v autě.

Jeden zásadní nedostatek ale k BMW i5 mám. Ať se jedná o kombi/sedan, vždy mám problém se zvukem dveří při jejich zavření. Stačí za dveře trošku více vzít a najednou se ozve plechové bouchnutí, které mi k povaze BMW rozhodně nesedí. Přitom řada 7 to umí dokonale a nemusí mít ani prvek „soft close“ (dovření dveří skrze elektromotor u pantů). Cením naopak přední sedadla, která jsou nejen dostatečně rozměrná, ale nabízejí i výhřev a ventilaci, elektrické ovládání a ani po ujetí 200 km v kuse jsem z vozu nevystoupil jakkoliv rozlámaný. O dokonalém zpracování kabiny, přehledném uspořádání tlačítek a velmi rychlém palubním systému pak snad ani nemusí být větší řeč. Až ale přijde facelift, výrobce by měl zapracovat na tom, aby šlo nastavit nulovou rekuperaci. V palubním systému totiž najdeme její čtyři úrovně, avšak položky „nulová“ nebo „bez rekuperace“ zde chybí. To je za mě škoda, protože adaptivní nastavení brzdí před každou překážkou velmi horlivě a celkem brzo.

Šikovnou funkcí je vyhledávání dostupných nabíjecích stanic v navigačním systému. Vůz ukáže aktuální dostupnost, kolik míst je zrovna obsazených a přesně to mám rád. Řidič je ušetřen zbytečných stresových situací a dopředu lze lépe plánovat celou cestu. Rozhodně bych si pak připlatil za tmavší boční okna od B sloupků. BMW i5 Touring je bohatě proskleným elektromobilem a testovaná specifikace připomínala luxusní výkladní skříň, do které se každý mohl podívat bez sebemenší překážky. Po pohonné stránce by mi pak asi stačila i verze eDrive40. Její výkon 340 koní je plně dostačující, elektromotor na zadní nápravě svou práci zvládal skvěle a přinášel často zábavné a efektní sklouznutí na mokrém povrchu. S točivým momentem 430 Nm šlo pracovat velmi efektivně a nechyběl celkem brutální odpich z místa.

Příplatkový paket M Sport přidal sportovní podvozek a v rámci zimního provozu byla na vůz nazuta menší 19" kola s vyšším profilovým číslem zimních pneumatik. Tato kola jsou i tak hezká a testovaná „pětka“ s nimi byla celkem komfortní. Přitom ve výbavě chyběl adaptivní M podvozek. Na trošku vyšší hlučnosti se ale podílely právě zimní pneumatiky typu Continental WinterContact TS 860, které však dokáží zvládat celkem solidní sportovní tempo a i5 Touring je s nimi hravým kombíkem. Přiznám se, že tolik zábavy za volantem jsem vážně nečekal. Ve srovnání s ultrarychlou verzí M60 se to sice nedá srovnávat, ale i tak klobouk dolů. Elektronická stabilizace je celkem benevolentní, avšak když už jde do tuhého, zasáhne přísně. A jak je na tom bavorská novinka se spotřebou? S lehkou nohou jsem dokázal jezdit za 19,7 kWh na 100 km, dálnice pak znamenaly odběr okolo 23,5 kWh na 100 km. Rychlý noční přelet maximální nejvyšší rychlostí ale dokáže baterii s kapacitou 81,2 kWh vyčerpat po ujetí cca 240 km. Díky dokonalému odhlučnění kabiny ale zkrátka nejde poznat, že již jedete rychlostí, která je v ČR na dálnici nelegální.

Štěstím je, že jak rychle se dokáže BMW i5 vybít, tak i podobně rychle dokáže dočerpat elektrickou energii. Při rychlonabíjení BMW slibuje maximální výkon 205 kW, jak ukázalo měření, stačí do navigace zadat cílové místo nabíjení a skrze předehřev baterie se vůz připraví na to, že pokud nabíjecí stanice má dostatečný výkon, rázem se mezi 2 až 24 % dostane na plný nabíjecí výkon. Kombíkové BMW i5 zkrátka nabízí to nejlepší, co aktuálně značka dokáže vyrobit a přidává k tomu v rámci verze Touring více praktičnosti, elegance a jízdního komfortu. Na druhou stranu, zákazník nemá možnost volby mezi dalšími kapacitami baterie, což je značně omezující. Kdo pak hodlá model i5 využívat převážně na dálnici, musí počítat s tím, že běžná cesta Praha – Brno proběhne s jedním nabíjecím cyklem tam a s dalším zase zpět.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

bmw-i5-touring
Klady
  • skvělý jízdní komfort
  • nízká spotřeba na okreskách
  • celkem obsáhlá základní výbava
  • i základní verze nabízí dostatečný výkon
  • bohatý vnitřní prostor
Zápory
  • malý dojezd na dálnici
  • k dispozici jen s jednou kapacitou baterie
  • zvuk dveří při zavření
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Navíc bude Avant uspornější z hlediska spotřeby, tedy bude mít v praxi brutálně delší dojezd ve spojení s větší baterií..
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mně to nepřijde dobrá nabídka v porovnání s Audi A6 e-tron Avant, kde dostanente za podobné peníze 800V a baterii 100 kWh brutto.
Stepan Diblik
Stepan Diblik
@Roman Havlín, díky za test a za článek. Opravdu mělo testované auto 21” kola? Na fotkách je totiž auto se základními 19” koly.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze