Kolik kilometrů ujede reálně BMW i5 M60 Touring?
test

Kolik kilometrů ujede reálně BMW i5 M60 Touring?

Test dálničního dojezdu

Jak si vede sportovní elektrické kombi od BMW na dálnici? Prověřili jsme model i5 Touring ve vrcholné specifikaci M60 na trase dlouhé přes 290 km. Tady jsou výsledky.

Pravidelně pro vás testujeme nabíjení elektromobilů, jejich spotřebu v různých podmínkách i reálný dálniční dojezd. Ten patří mezi ty nejnáročnější a dalším elektromobilem, který se testu zúčastnil, bylo sportovně laděné BMW i5 M60 Touring. Německé prémiové kombi nabízí pohon obou náprav, výkon 600 koní a v rámci testované verze byl vůz dovybaven externím továrním tuningem BMW Performance Parts. Zajímalo nás, zda dodatečná křidélka a další optické úpravy karoserie přispějí k nižší spotřebě. Jak se ale později ukázalo, v tomto případě se jedná více o efektní než užitečnou extra výbavu. Vůz obouval 20" disky na letních pneumatikách Pirelli P Zero a testovaná specifikace stála se všemi příplatky 2,5 milionu Kč. Baterie pak disponovala využitelnou kapacitou 81,2 kWh.

Technické parametry BMW i5 Touring M60 xDrive

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 425 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon442 kW, 601 koní, točivý moment: 795 Nm
Baterie84,4 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 502 km
Cena od2 572 700 Kč

Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně z nabíjecí stanice PRE u Metropole Zličín, na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL a restaurací McDonalds otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 a během jízdy došlo jen k jednomu kratšímu zpomalení v dálničním zúžení kousek za Plzní. Dálniční dojezd se tak dal otestovat poměrně dobře. Na začátku testu jsme měli nabito na 100 % a navigační systém vozu hlásil, že na místo určení (Rozvadov) dojedeme s 52 % baterie. Počasí již bylo chladné, protože jsme test uskutečnili ve večerních hodinách při teplotě 13,5 stupně Celsia. Ve voze jel řidič se spolujezdcem a klimatizace byla nastavena na druhý rychlostní stupeň a 18 °C.

Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Jeli jsme tedy maximální povolenou rychlostí 130 km/h za pomoci adaptivního tempomatu. Ve skutečnosti jsme však podle GPS jeli pouze 128 km/h, a proto jsme rychlost následně zvýšili o 2 km/h. BMW i5 M60 Touring v době příjezdu do Rozvadova ukázalo na palubním počítači spotřebu 24,6 kWh/100 km a v baterii zbývalo ještě 53 %, což bylo velmi příjemné překvapení. Prvotní odhad vozu tak byl celkem přesný s odchylkou jen 1 %. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou 21,9 kWh/100 km. Průměrná spotřeba se tak za celý test a 292 kilometrů ustálila na přijatelných 23,2 kWh/100 km.

Auto po dojetí do cíle ukazovalo ještě 38 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli mělo 8 % baterie. Reálný dálniční dojezd tohoto vozu je proto v nejhorším možném scénáři okolo 328 kilometrů, avšak podle průměrné spotřeby odečtené z palubního počítače je tato hodnota o dalších 22 km vyšší. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky, která dovoluje jet rychlostí až 230 km/h. V takovém případě při dálničním nočním přeletu maximální rychlostí vůz neujede na plnou baterii více jak 240 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze