První pohled na elektrické MPV Maxus Mifa 9

2
První pohled na elektrické MPV Maxus Mifa 9
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • Jedná se o první elektromobil na světě jako MPV
  • Baterii o kapacitě 90 kWh lze nabíjet výkonem 120 kW

Čínská značka Maxus z koncernu SAIC, která se v současné stále více orientuje na elektromobilitu, vstoupila nedávno na evropský trh a letos na jaře představila první plnohodnotné čistě elektrické sedmimístné MPV na světě. My jsme se díky velikému štěstí mohli dostat k jednomu exempláři, který se z ničeho nic objevil jako testovací vozidlo v České republice.

Na rozdíl od tradičních MPV má elektromobil velkou a vysoko posazenou kapotu, nezvykle úzké přední LED světlomety a výrazný nárazník vytvářejí dojem siláka. V zadní části je pak vidět převis střechy a obrovské víko zavazadlového prostoru, které se otevírá směrem nahoru. Přes celou zadní část pak vede pruh z LED světel, která jsou zakončena efektní linií směrem k zadním kolům. Pod přední kapotou se nachází obří plastový kryt, ale uprostřed je lodní kufr místo „frunku“, který pojme až 55 litrů nákladu. Zadní zavazadlový prostor poskytuje 466 litrů a po vyklizení všech sedadel se zvětší až na 2 179 litrů.

Motorizace a baterie

Systém pohání elektromotor o výkonu 245 koní (180 kW), který posílá výkon na přední kola, přičemž je k dispozici také okamžitý točivý moment 350 Nm. To je dost na to, aby přední pneumatiky začaly hrabat nejen na kluzkém povrchu. Pro elektromotor je připravena 90kWh lithium-iontová trakční baterie s 400V architekturou. Ovšem maximální využitelná kapacita baterie je omezena na 84 kWh, což by mělo dle dostupných materiálů od výrobce postačovat na dojezd okolo 500 km, ale dle slov řidiče se reálný dojezd pohybuje okolo 360 km.

Baterie Maxus Mifa 9

Rychlost nabíjení vozidla

Auto lze nabíjet pomocí AC palubní nabíječky s výkonem až 11 kW nebo pomocí DC nabíjecího konektoru s evropskou koncovkou typu CCS s výkonem až 120 kW. V rámci zjišťování jsem se ptal na reálný čas dobití vozidla. U pomalého nabíjení se jedná o hodnoty z 0 na 100 %, ale u rychlého nabíjení pomocí CCS konektoru se už bavíme o hodnotách z 10 na 80 % kapacity 90kWh baterie.

Nabíjecí proud kW Čas
Zásuvka 2,3 kW 43 hodin
1fázový 16 A 3,7 kW 26 hodin 45 minut
AC 3fázový 16 A 11 kW 9 hodin
CCS 50 kW 1 hodina 33 minut
CCS 100 kW 53 minut
CCS 120 kW 46 minut

Technické parametry Maxus MIFA 9 MPV

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 5 270 × 2 000 × 1 840 mm, 2 385 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon180 kW, , točivý moment: 350 Nm
Baterie90 kWh (84 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 120 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
John Cider
John Cider
Podle fotografie podvozku se jedná o předělaný spalovák. Tudy cesta asi nepovede.
Roman P
Roman P
Já jen nechápu ten designovej úlet čumáku. Shora to vypadá jako kříženec Range Roveru s čímsi agresivním vespod, aerodynamicky naprostej nesmysl. Aspoň baterku to má docela slušnou. Akorát podle té fotky baterie zespodu si moc práce se zakrytováním nedali, tohle si koleduje o nějaké poškození odletujícími kameny apod. + to bude celé neustále nahozené bahnem a břečkou... Pokud to ale nemá nějaké další výrazné mouchy obvykle provázející levnější čínskou produkci, mohl by to být pro některé rodiny docela hit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze