Generální ředitel Volkswagen Group Thomas Schäffer v rozhovoru pro automobilwoche.de prozradil hodně překvapující novinku. I když se celá planeta těší na devátou generaci nejdemokratičtějšího auta světa, která by do ohlášeného ukončení výroby spalovacích motorů ve VW v roce 2033 pohodlně stihla celý životní cyklus, těší se zřejmě marně. Aktuální osmou generaci Volkswagenu Golf čeká příští rok výrazná modernizace, tím slavná sága pravděpodobně skončí. Stopka prý zatím není definitivní, ovšem aby se toto rozhodnutí změnilo, musel by se trh prý od roku 2026 či 2027 vyvíjet úplně jinak, než dnes očekáváme. A to se nejspíš nestane.
Krok, který na první pohled připomíná rituální sepukku, ovšem neznamená, že zřejmě nejhodnotnější jméno v automobilovém světě zmizí. Jen jej neponese přímý nástupce linie spalovacích kompaktů, která v roce 1974 zachránila Volkswagen a katapultovala jej k tržním hvězdám. Legendární označení dostane nový elektromobil na chystané platformě SSP, což se nestane před rokem 2028, takže není vůbec jisté, že stihne na současného Golfa přímo navázat. Stejný osud mimochodem čeká i na Tiguan.
Není dokonce vyloučeno, že vznikne označení ID. Golf, protože značka ID. už je podle Schäffera dostatečně etablovaná. Tak jako tak prý toto jméno nedostane jen tak nějaké auto, ale vůz, který ponese golfovské geny. Nástupce, ať už bude jakýkoliv, tak tedy nejspíš dostane plochou střechu, silné C-sloupky a další markery Golfu. Zároveň tím byly vyvráceny spekulace, že označení Golf skončí na zádi malého elektromobilu na platformě MEB Entry vzniklého z nedávného konceptu Volkswagen ID. 2all.
Technické parametry Volkswagen Golf (2020) eHybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 287 × 1 789 × 1 484 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 80) kW, 204 (150 + 109) koní |
Baterie | ? (3,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 11 kWh / 100 km |
Cena od | 896 900 Kč |
Jestli se bude historie opakovat, těžko říct. Otěže hatchbacku Golf už částečně převzal model T-Roc, který se prodává lépe a VW prezentoval, že T-Roc dostane v roce 2025 novou generaci. A pak je zde o trochu menší T-Cross. Může nastat situace, že Golf skončí, ale Golf Variant, který náhradu nemá a v nynější generaci se stal samostatným modelem (má například jiný rozvor než Golf), zůstane.