Volkswagen znovu získal pro svůj model Golf v testech bezpečnosti Euro NCAP nejvyšší hodnocení s pěti hvězdami. Evropský institut na ochranu spotřebitelů udělil Golfu velmi vysoká hodnocení ve všech zkoumaných oblastech. Kompaktní model značky Volkswagen přesvědčil především z hlediska ochrany dospělých cestujících, dětí a nechráněných účastníků silničního provozu, ale také svými asistenčními systémy. Součástí sériové výbavy je nový centrální boční airbag pro sedadla vpředu. Aktuální Golf tak disponuje komplexním bezpečnostním konceptem, který je připraven i na novou, mimořádně náročnou zkušební metodiku. Golf díky tomu stále patří mezi nejbezpečnější vozy ve své třídě.
Již v roce 2019 byl úspěšný model značky Volkswagen vyznamenán pěti hvězdami podle tehdy platných standardů Euro NCAP. Golf nyní předvedl přesvědčivou úroveň bezpečnosti také v testech bezpečnosti podle přísnější metodiky platné od roku 2020. Přestože by předchozí hodnocení platilo ještě další tři roky, rozhodl se Volkswagen, že svůj úspěšný model vybaví nejnovější bezpečnostní technikou a podstoupí testy podle aktuálně platných a výrazně přísnějších standardů. Z celkem 21 testů má 14 zkoušek modifikovaný průběh. Generální sekretář organizace Euro NCAP, Michiel van Ratingen, k tomu uvedl: „Přístup většiny výrobců automobilů je takový, že to nějak přečkají, někteří z nich dokonce uvažují o snižování bezpečnosti, aby si zachovali konkurenceschopnost. Proto je skvělé pozorovat, že Volkswagen bezpečnost Golfu kontinuálně zlepšuje, aby držel krok s nejnovějším vývojem i s konkurencí.“
Významným bezpečnostním prvkem je přitom nový centrální boční airbag pro přední sedadla, který je nyní součástí sériové výbavy modelu Golf. Úkolem tohoto airbagu je zabránit při bočních kolizích případnému kontaktu hlav osob sedících v první řadě. Za dalším zvýšením bezpečnosti stojí také dodatečný napínač bezpečnostního pásu v oblasti pánve, dodávaný sériově pro přední sedadla. Úspěšný kompaktní model i díky tomu dosáhl vynikajícího výsledku v ochraně dospělých cestujících ziskem 88 % možných bodů. V kategorii ochrana dětí obdržel Golf 87 % bodů. Toto hodnocení je založeno na třech důležitých aspektech. Kromě ochrany, která je při čelním nebo bočním nárazu zajišťována mimo jiné dětskými zádržnými systémy, byla pozornost zkušebních techniků zaměřena také na možnosti bezpečné montáže dětských sedaček různých velikostí a prvky výbavy, které vozidlo nabízí pro přepravu dětí.
V oblasti asistenčních systémů přesvědčil Golf ziskem 79 % z maximálního možného počtu bodů. Například systém autonomního nouzového brzdění (AEB) si skvěle vedl v testu reakcí na ostatní vozidla. Pozitivně se do celkového výsledku promítlo také zařazení asistenta pro sledování pozornosti řidiče a asistenta pro odbočování do sériové výbavy. Euro NCAP kromě ochrany cestujících u vozidel také zkoumá, jak dokážou automatické systémy nouzového brzdění chránit nechráněné účastníky silničního provozu (chodce a cyklisty) před hrozící kolizí. Golf vybavený sériově dodávaným asistentem pro nouzové brzdění Front Assist obdržel v této kategorii 74 % bodů. Volkswagen tímto výsledkem potvrzuje své vysoké ambice v oblasti bezpečnosti a prodlužuje svou sérii úspěšně absolvovaných testů Euro NCAP.
V březnu 2022 byly pěti hvězdami vyznamenány modely ID.5, Polo a Taigo. Před nimi si nejvyšší hodnocení z testů Euro NCAP odnesly dva elektricky poháněné modely – ID.4 (v dubnu 2021) a kompaktní hatchback ID.3 (v říjnu 2020). V roce 2019 bylo nejlepší hodnocení uděleno nejen Golfu, ale také modelu T-Cross. Program Euro NCAP je od roku 1997 přísným měřítkem pro hodnocení úrovně bezpečnosti nových modelů vozidel nabízených na evropském trhu. Zájemcům o koupi nového automobilu poskytuje aktuální informace o bezpečnosti oblíbených nových modelů. Zkušební metodiky a požadavky na sériově dodávané asistenční systémy i pasivní bezpečnost jsou v pravidelných intervalech – cca každé dva roky, výrazně zpřísňovány.
Technické parametry Volkswagen Golf (2020) eHybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 287 × 1 789 × 1 484 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 80) kW, 204 (150 + 109) koní |
Baterie | ? (3,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 896 900 Kč |