Doba se mění, Porsche 911 zůstává. V Liblicích se sešli milovníci značky

Doba se mění, Porsche 911 zůstává. V Liblicích se sešli milovníci značky
  • Nedávno proběhl na zámku Liblice sraz majitelů vozů Porsche
  • V České republice se každý rok prodá okolo 350 vozů této značky
  • Elektrifikace dorazila i do Stuttgartu, a to nejen v případě hypersportu 918 Spyder

Automobilový průmysl se mění doslova každým dnem. Pochytit všechny novinky je prakticky nemožné a automobilky chrlí jednu novinku za druhou. Nemusí jít nutně o nové modely, ale třeba jen o facelifty, technické změny, ceny, infotainmenty a tak dále a tak dále. Holt svět je rychlejší než kdykoli předtím, čemuž jistě pomohl i internet.

Najdou se však chvíle, kdy lidé umí zvolnit, potkat se s ostatními a užít si nějakou tu zábavu. Takto nějak probíhal sraz majitelů vozů Porsche na zámku v Liblicích. Celkově bylo k vidění hned 154 vozů.

„Majitelé vozů Porsche jsou skuteční ‚srdcaři‘. Své vozy milují a velmi rádi se s nimi zúčastňují různých akcí, které pro ně pořádáme,“ říká Richard Vegera, ředitel provozovny Porsche Centrum Praha. „Letos jsme jako nejatraktivnější vůz zvolili model 911 Carrera RS 2.7 z roku 1973, který je zcela unikátní a sběrateli na celém světě velmi ceněný. Celá nedělní akce se mimořádně vydařila a věřím, že všichni účastníci odjížděli ze zámku Liblice s příjemnými zážitky, které si budou chtít v příštím roce zopakovat.“

K vidění byl například model 550 Spyder z roku 1955, ale také model GTS a novinky jako Porsche Macan nebo Panamera. Právě na automobilce Porsche je dobře vidět, jak se automobilový průmysl sice mění, ale některé tradice zůstávají. Ideálním příkladem je model 911, který vždy dostane kosmetickou úpravu designu, ale jinak po desetiletí zůstává velmi podobný. I když ani to není úplně pravda, neb čistou mechaniku dnes nahrazuje elektronika a další moderní prvky. V modelu Cayman a Boxster už Porsche muselo nasadit přeplňované čtyřválce místo šestiválců.

A doba jde dále. Věrní fanoušci jen těžko rozdýchávali, když Porsche poslalo na trh model Cayenne. Jenže SUV stuttgartskou automobilku doslova zachránilo. Vědělo se, že Porsche na tom není finančně dobře, a tak si Cayenne označení spasitele zaslouží, ať se to věrným fanouškům líbí nebo ne.

Porsche pochopilo, že na ostré modely musí nějak vydělat, a tak postupně přišel model Panamera a nejnovější člen rodiny Macan. A aby toho nebylo málo, tak ani Porsche neminul trend elektrifikace. Tím můžeme myslet i hybridní supersport 918 Spyder, ale spíše hybridní verzi modelu Cayenne a nejnovější přírůstek s názvem Porsche Panamera 4 E-Hybrid. A to se brzy máme dočkat i Porsche Mission E.

Porsche není jen o hrubém výkonu – stejně jako ostatní už dávno nabízí klimatizaci, rádio, moderní infotainment i prvky jako je adaptivní tempomat, launch control a tak podobně. V případě luxusní limuzíny jako Porsche Panamera nechybí ani zábavný systém pro zadní cestující, odvětrávání. masážní sedadla a tak dále.

Doba se mění rychleji než kdy jindy. Zatímco dříve to byl závod o co nejvyšší výkon, který částečně pokračuje dodnes, nyní se o své slovo začínají hlásit elektromobilita a hybridní modely. Ne že by tu předtím nebyly, ale jak se říká – všechno má svůj čas.

A jak si vede Porsche v České republice? Největší poptávka je po modelu 911, což zahrnuje modely 911 Turbo S, 911 GT3 a 911 GT3 RS. Každoročně dokáže Porsche prodat mezi 50 až 70 vozy tohoto slavného modelu. Celkově jde pak o zhruba 350 vozidel ročně. Letos chce český dovozce pokořit hranici 400 nově registrovaných vozů.

Zdroj: youtube.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze