Je to už poměrně dlouho, co jsme testovali Porsche Panamera a vůbec poprvé s plug-in hybridním pohonem. V našem prvním testu vozu Porsche Panamera jezdil kolega s variantami 4S v benzínovém i naftovém provedení a podruhé se podíval na silnější Porsche Panamera Turbo s karoserií CrossTurismo, tedy „s batohem“. Teď testujeme Porsche Panamera 4 E-Hybrid Platinum Edition.
Usedám do sportovních sedaček s úžasným bočním vedením a vyrážím. Od prvních ujetých kilometrů mi je jasné, že tento plug-in hybrid nebude primárně o úspoře paliva a snížení emisí, ale o zážitku za volantem. Auto jsem přebral s vybitou baterií, takže není dostupný jízdní mód E-Power, ale auto automaticky používá mód Hybrid. Při pomalejší jízdě se i tak snaží využívat elektrický pohon, ke kterému používá narekuperovanou energii z baterie. Při sešlápnutí plynu je ale mírná prodleva, než naskočí šestiválec pod kapotou a auto vystřelí dopředu. V režimech Sport a Sport Plus už ale standardně běží spalovací motor, aby byl okamžitě k dispozici. Zatímco jízdní režimy se mění otočným ovladačem na volantu, tak jeho zmáčknutím ve kterémkoli režimu se auto na 20 sekund přepne do nejostřejšího režimu Sport Response, kdy drží motor ve vyšších otáčkách, aby po sešlápnutí plynového pedálu nebylo potřeba podřazovat a auto mohlo okamžitě vystřelit dopředu. Zároveň se při tomto režimu vyklopí přítlačné křídlo a nastaví podvozek. Kombinací zmíněných tří režimů a ostřejší jízdy se při vybité baterii spotřeba dostává přes 15 litrů na 100 kilometrů.
Technické parametry Porsche Panamera 4 E-Hybrid (2016)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 049 × 1 937 × 1 423 mm, 2 170 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 340 kW, 462 (330 + 136) koní, točivý moment: 700 Nm |
Baterie | 14,1 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 2,5 l / 100 km |
Cena od | 3 002 000 Kč |
Po nabití jezdím hlavně po městě, tady naopak auto jezdí většinou v režimu E-Power, tedy pouze na elektřinu. Pouze při potřebě vyššího výkonu nebo když energie v baterii dojde, zapíná auto spalovací motor. V takovém případě začíná průměrná spotřeba rychle stoupat, ale i přesto se městská spotřeba dá udržet pod 4 litry na 100 kilometrů. Brzy se můžete těšit na kompletní test tohoto vozu a zatím se můžete v komentářích ptát na to, co vás zajímá.