Jaguar I-PACE: 500 kilometrů s napůl lidským a napůl počítačovým rozhraním

Jaguar I-PACE: 500 kilometrů s napůl lidským a napůl počítačovým rozhraním
  • Baterie má kapacitu 90 kWh a dobije se během hodiny
  • Díky dvěma elektromotorům má SUV výkon přesně 400 koní
  • Dynamika lze bez problémů srovnávat se sportovními modely F-Type

V druhé polovině roku 2018 má na trh přijít stroj, který by měl změnit vnímání britské značky Jaguar. Ta se rozhodla, že jejím prvním elektromobilem bude vůz s karoserií SUV. Velikostně jde I-PACE klidně srovnat s F-PACE, který nabízí pouze dieselový a benzinový agregát. První co vás zaujme je příď respektující aktuální designový směr Jaguaru a možná vás nebude chtít opustit ani myšlenka na sportovní F-TYPE. Přední kapota je ale kratší, protože v ní nemusí být prostor pro 6 nebo 8 válců. Celkově jsou krátké převisy jedním z prvků, které jsou na nové karoserii velmi nápadné.

Jaguar I-PACE – Autosalon Ženeva 2017

Tento elektrický kocour v červených botách má tolik šmrncu, že se kolem konceptu nedalo hnout. I-PACE je však zajímavý i pod pokličkou, u každé nápravy najdete elektromotor s výkonem 200 koní a točivým momentem 350 Nm. Celkový výkon 400 koní se (překvapivě) rovná speciální edici F-TYPE 400 Sport a točivý moment 700 Nm odpovídá dokonce nejsilnější verzi SVR. Zrychlení není změřeno přesně, oficiální informace však zní „kolem čtyř vteřin“. Každopádně půjde o velmi rychlé, možná jedno z nejrychlejších SUV na trhu.

Podlaha se stala domovem pro baterie s kapacitou 90 kWh. Akumulátory jsou podle potřeby vyhřívány nebo chlazeny pro optimální funkci. Díky tomu v nepříznivém počasí dojede I-PACE i o 50 kilometrů dále, než by tomu bylo bez udržování baterie v klimatické pohodě. Velmi slušná kapacita je odměněna 500kilometrovým dojezdem podle cyklu NEDC. Reálný cyklus EPA hlásí hodnotu něco málo přes 350. Nám by to určitě stačilo. Dobíjení potrvá zhruba jednu hodinu při využití rychlonabíječky a při využití klasické zásuvky se bude doba samozřejmě prodlužovat.

Uvnitř najdete úplně nové uživatelské rozhraní, které by mělo simulovat člověka. Využívá převážně dotykové displeje a Jaguar mu říká HMI (Human-Machine Interface). Systém podporuje čtyřjádrový procesor se superrychlým internetem. Ten si I-PACE nenechává pro sebe a cestujícím nabízí Wi-Fi hotspot spolu se širokou škálou InControl aplikací a konektivitou.

Jestli přijede I-PACE s nějakým rozumným konektorem (ideálně redukcí na všechny typy) pro nabíjení, půjde o jeden z nejzajímavějších elektromobilů vůbec. V jaké podobě se nám ukáže sériový kousek, si ale budeme ještě muset rok a půl počkat.

Za zapůjčení vozu na ženevský autosalon děkujeme Škodě Auto, jejíž kompletní nabídku si můžete prohlédnout na www.skoda-auto.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze