Jaguar I-PACE
test

Jaguar I-PACE

Zaostřeno na spotřebu
4

U Jaguaru I-PACE výrobce deklaruje dojezd 470 kilometrů a spotřebu 21,2 kWh / 100 km v cyklu WLTP, ale po pěti dnech používání vozu jsem se uměl pohybovat jak v hodnotách udávaných výrobcem, tak v hladinách dalece nad i pod touto hodnotou. Jak se na dojezdu projevily horké dny a dynamická jízda?

O Jaguaru I-PACE jste od nás slyšeli už mnohokrát v několika různých testech. Tentokrát jsme se však zaměřili na spotřebu ve velmi horkých dnech a při dynamické jízdě. Pro začátek si připomeneme základní informace. Výrobce deklaruje dojezd 470 kilometrů a spotřebu 21,2 kWh / 100 km v cyklu WLTP. Auto je vybaveno 90kWh baterií a dvěma elektromotory o celkovém výkonu 400 koní i mohutném točivém momentu 696 Nm.

Technické parametry Jaguar I-PACE 2018

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm
Baterie90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km
Cena od2 441 453 Kč

Jak už jsem zmínil, baterie má kapacitu 90 kWh. Jaguaru jí dodává společnost LG Tech. Za běžných podmínek je baterie chlazena za pomoci aktivních předních lamel a vzduchovým chladičem, ale pro případ, že tento působ chlazení není dostačující, je baterie vybavena klimatizací a kapalinovým chlazením. Tato jednotka využívá tepelné čerpadlo, které neodebírá energii z akumulátoru, ale z okolního vzduchu. Automobilka udává, že díky tomuto systému se v mrazivé zimě ušetří až 50 kilometrů z dojezdu. Zajímavostí u I-PACE je také informace o množství energie získané díky rekuperaci z průběhu jízdy, která se zobrazuje na palubním počítači.

Teď už ale k jízdě samotné. Při opravdu teplých letních dnech kdy se teploty ve stínu pohybují nad 30 °C a člověk si to v autě ani nedovede představit bez klimatizace, jsem se pohyboval na průměrné hodnotě 28 kWh / 100 km při celkově ujetých 517 kilometrech. Musím ale podotknout, že jsem převážně jezdil v režimu Sport a nijak jsem nedbal na spotřebu.

Jedno páteční odpoledne jsem se vydal ze Žižkova na Zličín přesně v době, kdy obyvatelé prchají z rozpálené Prahy. 15kilometrová cesta mi s průměrnou rychlostí 14 km/h zabrala více než hodinu. V tomto pekle jsem měl samozřejmě klimatizaci puštěnou naplno a také jsem si cestu zpříjemnil hlasitou hudbou. Spotřeba na této cestě činila 31,7 kWh / 100 km.

Když jsem se pak konečně dostal z Prahy na dálnici, tak jsem se po cestě snažil dohnat, co mi dopravní špička v Praze sebrala. Do cílové destinace, která byla nedaleko Příbrami, jsem dojel se spotřebou 30,4 kWh / 100 km na trase dlouhé 89 kilometrů, a to průměrnou rychlostí 79 km/h při venkovní teplotě 27 °C

Při testu jsem najezdil něco málo přes 200 kilometrů mimo město po dálnicích a okreskách, zbytek v pražském provozu v průběhu týdne. Při jízdách po Praze jsem vyzkoušel všechny režimy, které I-PACE nabízí: Sport, Comfort a ECO. Při jízdě v režimu Sport jsem se běžně pohyboval kolem spotřeby 26 kWh / 100 km, v režimu Comfort pak okolo 21 kWh / 100 km a při jízdě v režimu ECO jsem se při jedné jízdě dostal na hodnotu 12,3 kWh / 100 km, ale nutno podotknout, že to bylo na trase necelých 9 kilometrů. Na trasách delších než 20 kilometrů v městském provozu jsem se nicméně pohyboval pod 19 kWh / 100 km při venkovní teplotě 28 °C.

V tabulce níže můžete porovnat výdaje za elektřinu při různých cenách za nabitou kWh:

Cena elektřiny Náklady na 100 km Náklady na 517 km
2 Kč / nabitá kWh 56 Kč 290 Kč
3 Kč / nabitá kWh 84 Kč 434 Kč
4 Kč / nabitá kWh 112 Kč 579 Kč

Po pěti dnech s Jaguarem I-PACE jsem se tedy uměl pohybovat jak v hodnotách udávaných výrobcem, tak v hladinách dalece nad i pod touto hodnotou. V prvních dnech vás Jaguar svojí dynamikou a jízdními vlastnostmi vyzývá k tomu, abyste si ho užili naplno. Tak zjistíte, kde má hranice, a tím se spotřeba pohybuje klidně okolo 30 kWh / 100 km, obzvláště v těchto parných dnech. Dojezd se v takovém případě pohybuje v hodnotách nad 280 kilometrů. Poté však začnete oceňovat i komfort a technologie, které nabízí, z dynamické jízdy rychle sejde a spotřeba se pak nijak zvlášť neliší oproti udávané hodnotě. V režimu ECO lze jezdit i za mnohem méně, kdy se dojezd může pohybovat mezi 350 až klidně 500 kilometry. V době, kdy jsem testovaný vůz vracel, měl podle palubního počítače najeto 5 968 kilometrů a průměrnou spotřebu 26,8 kWh / 100 km.

Jaguar I-PACE
Diskuze ke článku
Jiří Korec
Jen pár drobností. Tepelné čerpadlo VŽDY odebírá energii. Pokud by ji neodebiralo bylo by to perpetum mobile a výrobce by určitě dostal Nobelovu cenu. Pokud tím prohlášením že dokážete jet se spotřebou hluboko pod hodnotu udavanou výrobcem a myslíte tu jednu 9km trasu, tak to bych vůbec nezminoval. Ja dokážu s TM3 jet i třeba za 3kWh/100 a netvrdím že ma tuto spotřebu. Najezdete v režimu ECO s lehkou nohou pár set kilometrů a pak napište jakou spotřebu jste měli. Jedna trasa fakt není vůbec vypovídající. Ale jinak díky za recenzi.
Filip
Mám nyní najeděno s I Pacem kolem 10 000 km a mohu potvrdit, že spotřeba vedle vnějších faktorů jako venkovní teplota apod .záleží jen na vašem stylu jízdy. Nejvíce sedí autu jízda po okreskách kdy se zaprvé perfektně řídí a při velice svižné jízdě je spotřeba jen lehce nad 20kwh/100km. Přicestách do zahraničí, (západně od ČR) dávám přednost tomu jet s větší spotřebou ale rychle a dobít za hranicemi u opravdové rychlonabíječky, I Pace podporuje 100KW nabíjení.
votan
mám najeto přes 8.000km a dospěl jsem k tomu, že spotřeba závisí především na stylu jízdy:
pomalá otravná jízda, unavený životem: 20-25kW/100km
mírně dynamická jízda, využití potenciálu vozu: 25-30kW/100km
radost z jízdy, styl JAG: 30-50kW/100km
:-)))

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze