Vše z autosalonu v Ženevě
Jaguar I-PACE
test

Jaguar I-PACE

Tesla killer?!

Dlouhou dobu platilo, že je Tesla a pak další, obyčejné elektromobily. To už je ale minulostí. Tesla získává konkurenty z řad tradičních automobilek, kteří jsou minimálně stejně dobří, ne-li lepší. A úplně prvním takovým konkurentem, kterého si můžete koupit oficiálně i v Česku, je Jaguar I-PACE.

Ne, Jaguar není ve výrobě elektromobilů průkopníkem a předběhla ho řada významných automobilek. BMW se svojí řadou i, Mercedes, Nissan s Leafem vyráběným už v druhé generaci, Hyundai, Renault, Volkswagen a další. Jaguaru se ale podařilo to, co nikomu jinému – jako první „tradiční“ automobilka totiž přinesl plnohodnotného konkurenta Tesle, která segment luxusních elektromobilů vytvořila a mnoho let ho ovládala. Sama. Až doteď. Indy vlastněný Jaguar tak předběhl německé i ostatní konkurenty a přinesl auto, na které řada lidí čekala. Jak se tedy I-PACE povedl? Prozradím v našem podrobném testu, ve kterém budu hodně srovnávat i s Teslou, které je nový Jaguar přímým konkurentem.

Jaguar I-PACE: Tesla killer?! (test)

Vnější design: krásná kočka

Jaguar od začátku navrhoval I-PACE jako elektromobil, takže nejde o předělaný SUV model s odlišným pohonem. Díky tomu vypadá na první pohled jinak. Zaujme velmi dlouhý rozvor – díky absenci velkého motoru vepředu mohl Jaguar posunout kola blíže k rohům karoserie a zmenšit i přední část a převis.

Design je sice čistě subjektivní věc, ale Jaguar I-PACE prostě vypadá skvěle, to musíme uznat. I-PACE se nesnaží okatě ukázat, že patří mezi elektromobily, které často vypadají prostě „divně“. Samo o sobě jde o pohledné auto, za kterým se otočí prakticky každý. Aby taky ne – prakticky nikdo ho nikdy neviděl a není tak okoukaný jako třeba Tesla. A kolem stojící čumily většinou překvapíte i tím, že z parkoviště odjedete neslyšně.

Technické parametry Jaguar I-PACE

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 koní, toč. moment: 696 Nm
Baterie90 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km
Infotainment10" dotykový displej
Cena2 088 944 Kč

Elegantní, ladné křivky a přikrčený zjev dávají tomuto SUV sportovní nádech. Na první pohled, obzvlášť se sníženým podvozkem, ani jako SUV příliš nevypadá a má blíže k sedanu. Přispívají k tomu i velká kola. Za příplatek si můžete pořídit až 22palcová, která vypadají úžasně. Standardně pak dostanete 18palcová nebo 20palcová u vyšších výbav. Auto si můžete vyšperkovat i karbonovými či chromovými doplňky. Možnosti personalizace jsou obecně celkem dobré, což je příjemná výhoda oproti Tesle, kterou si kromě barvy a kol nemůžete upravit nijak.

Jaguar se ale i u I-PACE drží svých typických designových prvků včetně výrazné masky a předních i zadních světel se známými linkami, ale vzhled posouvá do budoucnosti. Například přední maska má nahoře aerodynamický průduch ústící v přední kapotě, pod kterou je mimochodem malý úložný prostor.

Designově se I-PACE opravdu hodně povedl

Speciální křídlo na pátých dveřích pak zajišťuje, že zadní sklo nepotřebuje stěrač. Tlak vzduchu totiž vodu stlačí pryč a v praxi to skutečně funguje. Na dálnici je doslova vidět, jak se voda stahuje ze zadního okna pryč. Jaguar se u Tesly inspiroval vysouvacími klikami, které nejsou pouze frajeřinkou, ale také mají svůj podíl na snížení aerodynamického odporu. Bohužel se automaticky nevysunou tak, jako když se přiblížíte k Tesle, ale až po odemčení (tlačítkem na klíči nebo na klice samotné).

Technika a výbava: jedna verze, mnoho výbav

Jaguar nekonkuruje Tesle jen velikostí, ale i výkonem. I-PACE má dvojici elektromotorů uložených v nápravách o celkovém výkonu 400 koní a s ohromným točivým momentem 697 Nm. 2,2 tuny těžké auto se díky tomu dostane na stovku za 4,5 vteřiny, za dalších pár vteřin letí vstříc rychlosti 200 km/h, kde vás utne omezovač. Pod podlahou jsou pak uložené akumulátory s celkovou kapacitou 90 kWh. Jaguar zatím nabízí pouze tuto jednu variantu, nemůžete si zvolit delší či kratší dojezd nebo vyšší výkon jako u Tesly.

Jaguar ale vzápětí vrací úder možností si auto detailně nakonfigurovat podle svého gusta. K dispozici jsou tři výbavové stupně S, SE a HSE, přičemž i základní verze za rovné dva miliony korun s DPH je slušně vybavena a nemělo by vám nic scházet. Nechybí LED světlomety, kožená sedadla, kvalitní audiosystém Meridian, adaptivní tempomat s rozpoznáváním značek, parkovací asistent a mnoho dalšího.

Auto si pak můžete vyšperkovat specialitkami v podobě krásných Performance sedadel za 50 tisíc Kč, koženým paketem za 60 tisíc, panoramatickou střechou, head-up displejem, velurovým polstrováním střechy, dokonce i velurovým volantem, svítícím logem Jaguar, barevným LED osvětlením interiéru nebo čtyřzónovou klimatizací s ovládáním ze zadních sedadel. Pokud si svůj I-PACE budete chtít vybavit vším, co bude možné, počítejte se cenou kolem 2,7 milionu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze