V minulosti, kdy Škoda Auto ještě neměla žádný elektromobil, se spekulovalo o tom, že právě ona dokáže s trhem v České republice nejvíce zahýbat. Ačkoli nejde o žádný přelomový elektromobil, tak objednávky rostou a skutečně to vypadá, že právě elektrické Citigo bude díky množství objednávek nejúspěšnějším elektromobilem letošního roku. Aktuálně už má Škoda Auto více než tisíc objednávek jen pro český trh.
Prvních 500 kusů bylo vyprodáno během prvních měsíců a k těmto vozům nadělila Škoda ve spolupráci s ČEZem nabíjení na rok zdarma. Škoda Auto poté navyšovala kapacitu a nyní se povedlo překročit i metu tisíc objednaných kusů. Dodávky aut prvním zákazníkům budou zahájeny v nejbližších týdnech. Výrazným vnějším identifikačním znakem elektrické verze vozu je z větší části uzavřená a v barvě vozu lakovaná maska chladiče. Citigo iV má kromě toho na zádi nápis Škoda a plakety iV. Součástí sériové výbavy jsou mlhové světlomety a LED-světlo pro denní svícení, na přání je k dispozici i funkce odbočovacího světla.
Energie vozu je uložena v lithium-iontové baterii s kapacitou 36,8 kWh. Díky tomu má městský minivůz dojezd až 265 kilometrů v režimu WLTP. Z 0 na 100 km/h je nejmenší model z vozů Škoda schopen vystartovat za 12,5 sekundy a z 60 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za výrobu a logistiku, říká: „Zahájením výroby modelu Citigo iV jsme dosáhli nového milníku v historii společnosti Škoda Auto: Je prvním modelem naší značky s čistě bateriovým pohonem a přesvědčí mnoha praktickými přednostmi i velmi vysokou kvalitou výroby.“ Citigo iV s bateriovým elektrickým pohonem se vyrábí v závodě Volkswagen ve slovenské metropoli Bratislavě. Zde měl tento model také 23. května minulého roku svou světovou premiéru v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji.
Jaká je první elektrická Škodovka? Se Citigo iV jsme se projeli v Holandsku
Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km |
Cena od | 499 900 Kč |