Škoda vyprodala v Česku zaváděcích 500 kusů elektromobilu Citigo-e iV

10
Škoda vyprodala v Česku zaváděcích 500 kusů elektromobilu Citigo-e iV
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Citigo-e iV oslovila české zákazníky, prvních 500 kusů se prodalo během sedmi týdnů
  • Po zaváděcí sérii s motivačním bonusem od Skupiny ČEZ přichází další fáze prodeje, tentokrát s vylepšenou výbavou a novým „Ekologickým bonusem“

Prvních 500 elektromobilů již má své majitele, kteří současně s vozem převezmou nabíjecí čip od Skupiny ČEZ. Ten jim umožňuje bezplatné nabíjení elektřinou z čistých zdrojů po dobu 1 roku u veřejně přístupných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ. Během pouhých sedmi týdnů přijala Škoda v ČR závazné objednávky na celou zaváděcí sérii 500 vozů, což podle tiskové zprávy překonalo všechna očekávání. Kromě očekávaného zájmu firem a institucí se ukázalo, že výhody lokálně bezemisního elektromobilu s provozními náklady kolem 50 haléřů na kilometr ocení řada soukromých motoristů. V první vlně činil podíl retailové klientely zhruba 60:40 vůči fleetovým zákazníkům.

Na základě zkušeností s dosavadním prodejem elektromobilu Citigo-e iV přichází tuzemské zastoupení značky Škoda s inovovanou nabídkou pro český trh. Především rozšiřuje výbavu dosavadní specifikace Style, která byla obohacena o paket EXTRA Top. Ten byl dosud součástí volitelné výbavy za cenu 20 000 Kč. Jak ukazují dosavadní prodejní statistiky, naprostá většina všech klientů zvolila tuto variantu, a proto se nyní dostává do standardní výbavy, která se tak rozrůstá o tempomat, vyhřívání předních sedadel, odpadkový koš v obložení dveří, zadní parkovací senzory, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, vyhřívané čelní sklo, držák multimediálních přístrojů a digitální radiopříjem DAB.

Současně přichází Škoda v České republice s tzv. „Ekologickým bonusem“ v hodnotě 30 000 Kč, který bude moci každý zákazník využít podle svých vlastních preferencí – například jako jednorázovou prémii na pořízení nového vozu, nebo nákup a služby spojené s kontrolou připravenosti domácí sítě a instalací wallboxu, resp. některé z variant „Zákaznického balíčku eMobility“. „Ekologický bonus“ mohou využít zájemci z řad retailových i fleetových klientů.

Vyjma standardní zákonné záruky výrobce (2 roky na věcné a právní vady, 3 roky na vady laku, 12 let na neprorezavění karoserie a 8 let/160 000 km na vysokonapěťové baterie) si mohou zájemci nově pořídit, podobně jako u ostatních vozů Škoda, prodlouženou záruku v rámci paketu Mobilita PLUS. Ve variantě 5 let/100 000 km vyjde na symbolických 2 000 Kč, ve variantě 5 let/150 000 km na výhodných 6 800 Kč. Samozřejmostí zůstávají volitelné služby Předplacený servis Standard nebo Předplacený servis Plus.

V rámci tzv. „Zákaznických balíčků eMobility“, jejichž skladba se liší v závislosti na cílové skupině (retail nebo fleet), mohou zájemci vybírat z tří různých variant (Small, Medium a Large). Pro retailové klienty jsou k dispozici např. kontrola přípojného místa včetně jističů, chytrý nabíjecí kabel, nabíjecí karta, nepřetržitý servis nebo instalace domácího wallboxu. Pro ty nejnáročnější nabídne tuzemské zastoupení značky Škoda, nad rámec výše uvedeného, kompletní poradenství pro energeticky soběstačný dům s využitím fotovoltaických panelů, možnosti uchování energie a další. Analogická možnost s přihlédnutím k potřebám živnostníků a větších firem je platná i pro fleetové zákazníky, kterým je nabídnuto zpracování individuální energetické studie firmy s ohledem na její potřeby a provoz libovolného počtu elektrifikovaných vozů. Pořízení „Zákaznických balíčků eMobility“ je možné např. prostřednictvím zmíněného „Ekologického bonusu“ v hodnotě 30 000 Kč, který Škoda v ČR nabízí všem zájemcům o vůz zdarma.

Zájemci z řad retailových zákazníků, živnostníků a firem mohou využít i individuální podmínky financování prostřednictvím finanční společnosti Škoda Financial Services. Bližší informace poskytnou autorizovaní prodejci značky Škoda v České republice.

Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km
Cena od499 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr
To si ti zákazníci pěkně naběhli.Za pár let jim auto díky degradaci baterie nedojede nikam a nová bateka bude stát 150 tis.Prodej těchto ojetin se špatnou baterkou bude nemožný.Už dnes je problém prodat "blbé" elektrokolo s původní baterkou,která má dojezd pár kilometrů.Přitom částky na repase baterie u elektrokola jsou řádově desetkát menší a přesto do toho nikdo nechce jít a koupit takové kolo za pár šušnů.Jestli ty Citiga mají koupené firmy tak budou problém se těchto aut po pár letech zbavit.Já bych elektrické auto nechtěl ani kdyby stálo polovinu co benzínové.
.
To je nějaký divný co píšete, ojeté elektromobily jsou poměrně žádané a tím pádem i patřičně drahé. vis inzerce A degradace baterie je taky blbost má to záruku na baterku 8 let max 160 tis. Km. pokud s tím někdo bez koruny oprav naskáká po městě a okolí 160 tis. Km tak to auto v klidu může hodit na šrotiště, nebo lépe tu baterku prodat na uložiště energie. Baterky z elektromobilů se na sekundárním trhu prodávají za 3-5 tis. Kč kWh tj z toho citiga 3-5x37 =110-180 tis. Kč dostane za baterku. Protože jistě bude fungovat.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze