Škoda Auto již vyrobila 100 000 vozů iV

2
Škoda Auto již vyrobila  100 000 vozů iV
Fotografie: Škoda Auto
  • Jubilejním vozem se stal plně elektrický vůz Enyaq iV z továrny v Mladé Boleslavi
  • Sériová výroba elektrifikovaných vozů iV byla zahájena v září 2019 v závodě Kvasiny
  • V roce 2020 bylo zákazníkům dodáno celkem 35 000 elektrifikovaných vozů Škoda
  • Stávající portfolio modelů iV se do roku 2030 rozšíří o nejméně tři další čistě elektrické automobily
  • Podíl elektrifikovaných vozidel Škoda v Evropě se má do konce dekády zvýšit na 50 až 70 %

Dnes sjel z výrobní linky automobilky Škoda Auto již 100 000. vůz s označením iV: plně elektrický model Enyaq iV. Označení iV používá český výrobce pro vozidla vybavená částečným nebo plně elektrickým pohonem. Škoda Auto v současnosti vyrábí tři modely iV: plug-in hybridy Škoda Superb iV a Škoda Octavia iV a také čistě elektrický vůz Škoda Enyaq iV. Do roku 2030 uvede na trh ještě nejméně tři další elektromobily.


Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Za necelé dva roky bylo vyrobeno 100 000 vozů iV – to je skvělé zahájení cesty do elektrické éry. Velké poděkování patří všem zaměstnancům z výroby, kteří dodávají naše vozidla iV ve vysokém tempu a špičkové kvalitě. Nyní budou následovat další rychlé kroky: Enyaq iV a dva plug-in hybridní modely jsou teprve začátek.

Škoda Auto plánuje do roku 2030 rozšířit svou nabídku o nejméně tři další plně elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní vozu Enyaq iV. Společnost Škoda Auto se zaměří na to, aby podíl čistě elektrických modelů na prodejích značky Škoda v Evropě činil 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Do éry elektromobily vstoupila automobilka Škoda Auto v září 2019, kdy zahájila výrobu plug-in hybridního modelu Superb iV a plně elektrického vozu Citigo iV. V září 2020 učinil český výrobce další zásadní krok v zavádění elektrického pohonu: ve světové premiéře představil v Praze model Enyaq iV, první čistě elektrický sériový vůz značky Škoda postavený na koncernové platformě MEB pro elektromobily.

Vedle elektricky poháněných automobilů vyrábí Škoda Auto v České republice také vysokonapěťové trakční akumulátory, a to jak pro vlastní plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV, tak pro vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Na začátku příštího roku se v Mladé Boleslavi spustí výroba baterií platformy MEB, kterou využívá i model Enyaq iV.

Společnost Škoda Auto přijala pro tuto dekádu novou strategii dalšího rozvoje nazvanou NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030. Ta stanovuje ambiciózní cíle v oblastech udržitelného rozvoje, prodeje v nových regionech a elektrifikace pohonů. Automobilka se do roku 2030 hodlá stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů a obsáhlou nabídkou elektrifikovaných modelů. Podíl elektrifikovaných vozidel Škoda v Evropě se má do konce dekády zvýšit na 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Všechny tyto kroky podle předpokladů sníží flotilové emise CO2 do roku 2030 o více než 50 procent.

Škoda Auto se bude také ve spolupráci s koncernem Volkswagen a partnery z oblasti obchodu i veřejné správy podílet na tom, aby se Česká republika stala jedním z center elektromobility. Součástí nové firemní strategie jsou rovněž konkrétní cíle pro udržitelný rozvoj a zajištění diverzity.

Diskuze ke článku
Jan Tichy
Jan Tichy
Strategy 2030 ne 20 :) jinak jeden majitel resi ted reklamaci enyaka nafoukla baterie a zatekani u spolujezdce , doufam ze LG chem nebude mit oriblem jako u kony a boltu

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze