Dnes sjel z výrobní linky automobilky Škoda Auto již 100 000. vůz s označením iV: plně elektrický model Enyaq iV. Označení iV používá český výrobce pro vozidla vybavená částečným nebo plně elektrickým pohonem. Škoda Auto v současnosti vyrábí tři modely iV: plug-in hybridy Škoda Superb iV a Škoda Octavia iV a také čistě elektrický vůz Škoda Enyaq iV. Do roku 2030 uvede na trh ještě nejméně tři další elektromobily.
ŠKODA AUTO manufactures 100,000th iV! The milestone car – an #ENYAQiV – rolled off the production line in Mladá Boleslav. ⚡
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) August 30, 2021
By 2030, the iV range will include 3 more all-electric models & the proportion of #SKODA e-vehicles sold in Europe will increase to 50–70%.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „Za necelé dva roky bylo vyrobeno 100 000 vozů iV – to je skvělé zahájení cesty do elektrické éry. Velké poděkování patří všem zaměstnancům z výroby, kteří dodávají naše vozidla iV ve vysokém tempu a špičkové kvalitě. Nyní budou následovat další rychlé kroky: Enyaq iV a dva plug-in hybridní modely jsou teprve začátek.“
Škoda Auto plánuje do roku 2030 rozšířit svou nabídku o nejméně tři další plně elektrické modely, které budou cenou a velikostí pod úrovní vozu Enyaq iV. Společnost Škoda Auto se zaměří na to, aby podíl čistě elektrických modelů na prodejích značky Škoda v Evropě činil 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Do éry elektromobily vstoupila automobilka Škoda Auto v září 2019, kdy zahájila výrobu plug-in hybridního modelu Superb iV a plně elektrického vozu Citigo iV. V září 2020 učinil český výrobce další zásadní krok v zavádění elektrického pohonu: ve světové premiéře představil v Praze model Enyaq iV, první čistě elektrický sériový vůz značky Škoda postavený na koncernové platformě MEB pro elektromobily.
Vedle elektricky poháněných automobilů vyrábí Škoda Auto v České republice také vysokonapěťové trakční akumulátory, a to jak pro vlastní plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV, tak pro vozy dalších značek koncernu Volkswagen. Na začátku příštího roku se v Mladé Boleslavi spustí výroba baterií platformy MEB, kterou využívá i model Enyaq iV.
Společnost Škoda Auto přijala pro tuto dekádu novou strategii dalšího rozvoje nazvanou NEXT LEVEL – Škoda STRATEGY 2030. Ta stanovuje ambiciózní cíle v oblastech udržitelného rozvoje, prodeje v nových regionech a elektrifikace pohonů. Automobilka se do roku 2030 hodlá stát jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Toho chce dosáhnout posílením pozice v segmentu cenově dostupných vozů a obsáhlou nabídkou elektrifikovaných modelů. Podíl elektrifikovaných vozidel Škoda v Evropě se má do konce dekády zvýšit na 50 až 70 % v závislosti na vývoji trhu. Všechny tyto kroky podle předpokladů sníží flotilové emise CO2 do roku 2030 o více než 50 procent.
Škoda Auto se bude také ve spolupráci s koncernem Volkswagen a partnery z oblasti obchodu i veřejné správy podílet na tom, aby se Česká republika stala jedním z center elektromobility. Součástí nové firemní strategie jsou rovněž konkrétní cíle pro udržitelný rozvoj a zajištění diverzity.