V Norsku je extrémní zájem o auta do zásuvky, Enyaq je za červenec druhý

V Norsku je extrémní zájem o auta do zásuvky, Enyaq je za červenec druhý
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Elektromobily měly tržní podíl přes 60 %
  • V červenci bylo zaregistrováno přes 10,5 tisíc aut
  • Tento rok vede prodeje elektromobilů Tesla Model 3

Prodeje nových osobních automobilů do zásuvky lámou v Norsku podle Opplysningsrådet for Veitrafikken rekordy. V červenci bylo nově zaregistrováno 10 507 nových osobních vozidel, což je o 7,5 % více než loni. Z dalších dat pak můžeme vyčíst, že klesá zájem o klasické fosilní pohony, které zvolili ani ne 2 zákazníci z 10.

Elektrifikovaných aut se v červnu a červenci prodalo necelých 85 %

Za červenec se registrovalo v Norsku 6 731 čistě elektrických vozidel, což je 64,1 % trhu a dalších 2 166 kusů plug-in hybridních vozidel, což představuje 20,6% podíl na trhu. Celkem se tak jedná o rekordních 84,7 % podílu elektrifikovaných vozidel na trhu. Trh tak zůstává na hodnotách z června, kdy se podíl elektromobilů pohyboval přes 64 %, u plug-in hybridů je to 20,3 %.

Tento rok vede v norských registracích automobilka Tesla s Modelem 3

Nejvyhledávanějším vozem v červenci byl Ford Mustang Mach-E s 898 kusy, následovaný tuzemskou Škodou Enyaq iV s 558 kusy a třetí místo obsadila novinka Hyundai Ioniq 5. Globálně tento rok mezi elektromobily vede Tesla Model 3 s 6 274 kusy následovaná Volkswagenem ID.4 s 4 769 kusy a Fordem Mustang Mach-E s 3 616 kusy. Škoda Auto na tamním trhu už od začátku roku zaznamenala 2 852 registrací Enyaqů iV.

Zatímco u ostatních států děláme grafy podílu jednotlivých modelů jen mezi nabíjecími auty, grafy z Norska jsou celkové. V první dvacítce není ani jeden vůz, který by neměl alespoň hybridní systém v nabídce a na předních příčkách jsou auta, která jsou k dostání pouze jako elektromobily. Ford Mustang Mach-E tedy vede celkové registrace osobních aut v Norsku za červenec a Tesla Model 3 zase od začátku roku. Druhým nejprodávanějším autem za červenec pak je v Norsku Škoda Enyaq iV.

Diskuze ke článku
Tomas Blaha
Tomas Blaha
Proč by v Norsku nakupovali za dánské koruny?
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 6. 8. 17:02
Ani se nedivím, že to tam takto je, ty dotace jsou brutální, kdyby to tak bylo u nás, nedostane stát ročně 35 miliard. Majitelé BEV v Norsku neplatí za registraci vozidla, mají nižší silniční daň, neplatí mýtné na dálnicích a využívají zdarma tunely a trajekty a samozřejmě jim je odpuštěno 25% DPH při nákupu auta. Stačí se podívat na norské stránky VW a Touran je od 477 tis. NOK, zatímco ID.4 od 339 tis. NOK a ID.3 dokonce od 275 tis. NOK. Kdo by si za takových podmínek u nás kupoval nové spalováky? Ještě dodám, že norská koruna je za 2,50 Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze