Je Mustang Mach-e GT nejlepším Fordem současnosti?
test

Je Mustang Mach-e GT nejlepším Fordem současnosti?

První jízdní dojmy
3

Ford představil svůj první čistokrevný elektromobil pod slavnou značkou Mustang. Kritici tvrdí, že to rozhodně není Mustang a v určitém ohledu mají pravdu. Není to sportovní coupé, ale rodinný crossover, což Mustang nikdy nebyl. Co ale verze GT? Na tu jsme se zaměřili v našich prvních jízdních dojmech.

Přiznám se bez mučení, že pokud byste se mě třeba před rokem zeptali, na jakou značku elektromobilů bych do budoucna vsadil, Ford by to zcela určitě nebyl. Jenže ve Fordu to vzali zgruntu a světě div se, vyrobili elektromobil, který bez váhání řadím mezi své favority v dané třídě. Aby toho nebylo málo, auto pojmenovali velmi odvážně, skoro až troufale jako Mustang Mach-e a v námi testované vrcholné verzi navíc ještě s přídomkem GT. Asi se shodneme, že se jedná o poněkud kontroverzní název, kterým se do nedávna chlubily jen benzínové protějšky. Teď jej má elektromobil, navíc v provedení SUV... Předsudky nechme stranou a pojďme se podívat na mé první dojmy ze zhruba 200 kilometrů, které jsem měl možnost jako jeden z úplně prvních najet v okolí Varšavy při prezentaci vozu.

Na úvod je dobré říct, že ve skutečnosti to pro mě s Machem nebyla úplná premiéra a slabší verzi, leč s pohonem všech kol, jsem měl možnost otestovat o pár měsíců dříve. Ale tím lépe, můžu alespoň porovnat rozdíly, potažmo zda stojí vrcholné GT za příplatek zhruba 200 000 Kč. A čím se vlastně verze GT liší od méně výkonných sourozenců? Změn je ve skutečnosti poměrně dost – v interiéru, exteriéru i komponentách uvnitř.

Technické parametry Ford Mustang Mach-E GT

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 743 × 1 881 × 1 613 mm, 2 332 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon358 kW, 487 koní, točivý moment: 860 Nm
Baterie98,7 kWh (91 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od2 023 900 Kč

Co se exteriéru týče, na první pohled si nelze nevšimnout unikátních dvoubarevných 20" kol vyrobených právě pro „gétéčko“. Tyto disky jsou o palec širší oproti standardním diskům Mustangů Mach-e a jsou obuty speciálními pneumatikami vyvinutými ve spolupráci s Pirelli. Skrz paprsky prosvítají červeně lakované brzdy Brembo o průměru 385 mm. Verze GT dostala dvě speciální barvy laku, kterými je modrá Grabber a oranžová Cyber. A protože doteď nevím, která se mi líbí více, shrnu to větou, že se mi líbí obě. Z exteriéru můžeme zmínit ještě upravený přední i zadní nárazník (respektive difuzor) a můžeme se směle přesunout do interiéru.

Ten působí stejně jako u slabších variant Machu-e hodnotně a verze GT tento pocit umocňuje ještě perfektními sportovními sedadly, která podrží řidiče v zatáčkách, a to nikoliv na úkor komfortu. Celkově je ve voze velmi dobrá pozice za volantem a je na první dojem poznat, že sedíte ve sportovně laděném vozem.

Prvotní kopanec při plném sešlápnutí akcelerátoru z místa je impozantní.

Nicméně, alfou a omegou tohoto elektromobilu by měl být bezpochyby řidičský zážitek, což dává najevo už názvem Mustang Mach-e GT. Každé z těchto slov evokuje pocit, že máte co do činění s opravdu sportovním náčiním. Je tomu opravdu tak? Víte, kdyby se to auto jmenovalo trochu jinak, asi bych ho teď vynášel do nebes jako jeden z nejlépe jezdících elektromobilů vůbec, jenže ono se jmenuje přesně tak, jak se jmenuje a já osobně jsem i z tohoto důvodu čekal o něco víc. Výkonu je zde na rozdávání, o tom žádná, ostatně, hodnoty 358 kW a 860 Nm mluví za své a pasují tento model do role nejvýkonnějšího Fordu současnosti. Přesto bych si dokázal představit větší rodeo. Ostatně, zrychlení z 0 na 100 km/h činí solidní 3,7 vteřiny, ale pouze v případě tzv. letmého startu, bez kterého se dostáváme na nepříliš ohromující hodnotu 4,4 vteřiny. V segmentu sportovních aut už to není taková hitparáda, když k tomu navíc přičtěme fakt, že maximální výkon Mustang udrží po dobu 5 vteřin, rázem se z Machu stává jen nadprůměrně výkonný elektromobil, což je podle mě škoda. Prvotní kopanec při plném sešlápnutí akcelerátoru z místa je nicméně impozantní a zde je i patrný významný rozdíl oproti běžným verzím, které výkon dávkují přeci jen pozvolněji. Ve vyšších rychlostech jsem ale nepoznal rozdíl oproti slabšímu Machu s pohonem všech kol.

Stejně tak jsem čekal sportovněji nastavené řízení, které zrovna nepřekypuje zpětnou vazbou od volantu a reakce vozu na změnu směru nejsou z nejrychlejších. Přímá konkurence v podobě třeba Tesly Model Y je z pohledu řízení a s trochou nadsázky supersportovním náčiním, leč se jedná o „daily“ SUV či chcete-li CUV. Na druhou stranu, Mustang boduje oproti Modelu Y a většině dalších konkurentů komfortnějším a celkově kultivovanějším podvozkem MagneRide, který žehlí nerovnosti s velkou grácií a zároveň dokáže být velmi jistý i na limitu, typicky pak při ostré změně směru jízdy.

Při ostřejší jízdě ujede Mustang Mach-e GT 250 kilometrů

A pokud by vás zajímala spotřeba, potažmo dojezd tohoto velmi povedeného elektromobilu, vězte, že jsme za těch zhruba 200 km vybili téměř celou 98,7kWh baterii, zbylo jen cca 20 %. Na druhou stranu se sluší dodat, že jsme auto nešetřili, patřičně otestovali jeho potenciál a při venkovních teplotách okolo -5°C využívali všech komfortních prvků vozidla. Na deklarovaných 500 km dle normy WLTP bychom se v daných podmínkách dostávali těžko, ale při běžném užití a při teplotách nad bodem mrazu považuji tento údaj za dosažitelný.

Dostál tedy Mustang Mach-e GT svému jménu? I s určitým odstupem času vidím za tímto označením spíš ambiciózní práci marketingového oddělení, než záměr vyrobit opravdu „elektrického Mustanga“. Na druhou stranu, nelze popřít typický designový jazyk (leč v podobě SUV) či výkonové parametry dokonce převyšující stávající Mustangy. Ale ať to bylo s názvem jakkoliv, Mustang Mach-e se podle mě opravdu povedl a verze GT je velice příjemnou třešničkou na dortu.

Foto: Ondřej Hunčovský, fDrive.cz

ford-mustang-mach-e
Klady
  • image slavné značky
  • relativně komfortní podvozek
  • vysoký výkon a akcelerace
Zápory
  • značka Mustang je trochu matoucí
  • vlažnější jízdní vlastnosti
Diskuze ke článku
Alex Ander
Alex Ander
> významný rozdíl oproti běžným verzím

Kdyz bezna verze skoro vubec nejede…

> jsme za těch zhruba 200 km vybili téměř celou 98,7kWh

Totok muze pusobit tak, ze auto ma beznou spotrebu lehce pod 50 kWh/100km, coz je sileny udaj. Dovetek, se se auto nesetrilo to sice trochu zehli, ale bez detajlu o nicem nevypovida. Kdyz uz zminujete nejaka cisla, zminujte, prosim, o konkretni okolnosti a podminky.

> boduje … komfortnějším a celkově kultivovanějším podvozkem

Z hodin fyziky vime, ze cim je mekci podvozek, tim vic absorbuje energie jinak urcene pro pohyb. Laicky receno, plytva se baterka na promackavani pruzin misto pohybu kupredu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze