Prodeje modelu Citigo nebyly špatné, jenže doba jde kupředu a automobilka tento model v budoucích letech prostě nechce v nabídce. Možná proto dle autocar.co.uk odchází i jeho elektrická verze iV, která si hned po uvedení na trh získala velkou oblibu. V plánu není ani nástupce a místo ní se zatím budeme muset spokojit s jediným elektromobilem v nabídce. Tím je před týdnem představený Enyaq, který však svou velikostí má daleko k malému městskému vozu.
K celé věci se vyjádřil i Alain Favey, což je vedoucí marketingu a prodeje vozidel Škoda Auto. „Citigo je zkrátka pryč – pokud jde o trh v Evropě, jsme vyprodaní. Citigo nebude nahrazeno a nemáme v úmyslu mít v budoucnu automobil této velikosti“. V Česku se zatím prodalo 634 kusů elektrické verze iV, což je však něco kolem jedné čtvrtiny plánované produkce. Celkově se totiž mělo na český trh dostat 2 500 kusů. Jenže jak to vypadá, problém je ve výrobě, která tak vysoký počet technicky náročných aut nestíhá produkovat.
Problém s vyprodáním je i v dalších evropských zemích, takže ani tam teď nejde elektrické Citigo pořídit. Jenže nemusíme zoufat. Dle našeho názoru by se jisté elektrifikace mohla dočkat příští generace Fabie. Ta má k Citigu mnohem blíže než Enyaq a dorazit by měla již příští rok.
Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm |
Baterie | 36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km |
Cena od | 499 900 Kč |