Elektrické Citigo končí ve výrobě. Místo mu sebral Enyaq

2
Elektrické Citigo končí ve výrobě. Místo mu sebral Enyaq
Fotografie: Škoda Auto
  • Všechny plánované kusy jsou již vyprodané
  • V plánu není žádný plnohodnotný nástupce

Prodeje modelu Citigo nebyly špatné, jenže doba jde kupředu a automobilka tento model v budoucích letech prostě nechce v nabídce. Možná proto dle autocar.co.uk odchází i jeho elektrická verze iV, která si hned po uvedení na trh získala velkou oblibu. V plánu není ani nástupce a místo ní se zatím budeme muset spokojit s jediným elektromobilem v nabídce. Tím je před týdnem představený Enyaq, který však svou velikostí má daleko k malému městskému vozu.

K celé věci se vyjádřil i Alain Favey, což je vedoucí marketingu a prodeje vozidel Škoda Auto. „Citigo je zkrátka pryč – pokud jde o trh v Evropě, jsme vyprodaní. Citigo nebude nahrazeno a nemáme v úmyslu mít v budoucnu automobil této velikosti“. V Česku se zatím prodalo 634 kusů elektrické verze iV, což je však něco kolem jedné čtvrtiny plánované produkce. Celkově se totiž mělo na český trh dostat 2 500 kusů. Jenže jak to vypadá, problém je ve výrobě, která tak vysoký počet technicky náročných aut nestíhá produkovat.

Problém s vyprodáním je i v dalších evropských zemích, takže ani tam teď nejde elektrické Citigo pořídit. Jenže nemusíme zoufat. Dle našeho názoru by se jisté elektrifikace mohla dočkat příští generace Fabie. Ta má k Citigu mnohem blíže než Enyaq a dorazit by měla již příští rok.

Technické parametry Škoda Citigo iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 597 × 1 645 × 1 481 mm, 1 235 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon61 kW, 80 koní, točivý moment: 212 Nm
Baterie36,8 kWh (32,3 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 40 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,8 kWh / 100 km, dojezd: 252 km
Cena od499 900 Kč
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Vyrábí se to 6 let jako e-up. Cele elektrické ústrojí je sestavené do prostoru a formátu spalovacího motoru montáž je stejná, má to jinou podlahovou platformu, ale lis na to je již 6 let v provozu. Do podlahy se přidělá zespodu baterie a pak už jsou tam navíc jen 2 kabelové svazky od zásuvky k baterii a pohonnému ústrojí. Cele je to naopak geniálně vymýšleno, aby se dalo montovat na stávající lince. Prostě to nechtějí prodávat, možná nastavili moc nízkou cenu, aby jich prodali dost a teď jsou překvapení, vyrazne zdražit nemohou, to se nedělá. No nic.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Baterii kupují hotovou, elektromotor taky, tak opravdu nevím co je na CitigoE iV tak technicky náročného. Asi ta převodovka s dvěma kolečky.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze