Modernizovaný Superb můžete nabíjet ze zásuvky. Ukázal se v Bratislavě

Modernizovaný Superb můžete nabíjet ze zásuvky. Ukázal se v Bratislavě
  • Nový facelift modelu Superb přinesl jen drobnější změny v interiéru a exteriéru
  • Plug-in hybridní verze jménem Superb iV nabídne výkon 160 kW
  • Nabíjení baterie zabere 3,6 hodiny a automobil na ní ujede až 55 km
  • Řidiči budou mít k dispozici 3 jízdní režimy, kde nebude chybět režim Sport
  • Cena plug-in hybridu je odhadována na částku okolo 1 milionu korun

Škoda skočila do segmentu elektromobility rovnýma nohama. Na dnešním čtvrtfinálovém dni Mistrovství světa v ledním hokeji IIHF v Bratislavě totiž představila hned dva modely, které disponují elektromotorem. Prvním z nich je Škoda Citigo iV – první sériově vyráběný, čistě elektrický vůz automobilky. Druhou novinkou je omlazená verze Superbu v plug-in hybridní variantě iV. Oba vozy spadají pod novou značku Škoda iV, která zastřešuje elektrifikované vozy a řešení v oblasti mobility.

Příchod faceliftovaného Superbu ohlašovala Škoda Auto již dlouho dopředu a dnes konečně došlo na představení. Kdo čekal designovou revoluci, ten bude nejspíše zklamán – u novinky došlo spíše k nepatrné evoluci. Přesto se jedna velká změna odehrála, a to pod kapotou, neboť model bude pod názvem Superb iV nabízen poprvé v historii Škody také jako plug-in hybrid. Díky kombinaci spalovacího a elektrického motoru je možné i v novém Superbu iV dosáhnout jízdy šetrné k životnímu prostředí při zachování dynamického projevu vozu. Automobil bude nabízen coby klasický sedan a také ve verzi Combi.

Plug-in hybridní verze Superbu disponuje lithium-iontovou baterií o kapacitě 13 kWh, která mu umožňuje pouze za využití elektrické energie dojezd až 55 km dle cyklu WLTP (dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km). Za použití wallboxu o výkonu 3,6 kW je možné automobil nabít za 3,5 hodiny. Při nabíjení ze zásuvky je pak dobré nechat automobil nabíjet přes celou noc. Konektor pro nabíjení vozu je umístěn pod krytkou v masce chladiče. Baterie vozu, která je uložena v podlaze před zadní nápravou, se dobíjí i pomocí rekuperace brzdné energie a během jízdy na spalovací motor.

Techniku si nový Superb iV vypůjčuje od Passatu GTE. Spalovacímu motoru 1,4 TSI naladěnému na výkon 115 kW tak sekunduje elektromotor s výkonem 85 kW. Vůz bude standardně dodáván se šestistupňovým automatem DSG. To, který z motorů bude zrovna zaměstnáván, ovlivní řidič prostřednictvím jednotlivých jízdních režimů v rámci Driving Mode Select. Ten umožní přepínání mezi režimy Sport, čistě elektrickým režimem a hybridním režimem. Sport uvolní všech 160 kW výkonu vozu při maximálním točivém momentu 400 Nm. Elektrický režim zaměstná výhradně elektrický motor a hybridní režim uvede do chodu oba dva motory v harmonické souhře. Celková produkce emisí CO2 by měla činit méně než 40 g/km.

Nový Superb přinesl v oblasti karoserie spíše lehčí estetické změny, které se dotkly především zádě. Přední světlomety vozu se zúžily a dostaly technologii full LED Matrix spolu s dynamickými blinkry. Zároveň se přisunuly k výraznější masce chladiče. Lehkou změnou prošla i spodní část předního nárazníku. O něco více změn se odehrálo na zadní části vozu, kde se objevil nápis ŠKODA místo klasického loga, a přibyla chromovaná linka mezi zadními lampami s novou grafikou.

Díky přepracování předního nárazníku narostla délka vozu Škoda Superb o 8 mm na 4 869 mm. Délka verze Combi narostla o 6 mm na 4 862 mm. Rozvor činí 2 841, šířka 1 864 a výška 1 469 mm, respektive 1 477 mm u verze Combi. Objem zavazadlového prostoru je 625 litrů u klasické verze, respektive 1 760 litrů po sklopení sedadel. U verze Combi je objem kufru 660 litrů a po sklopení sedadel 1 950 litrů.

Plug-in hybridní verze se bude od té konvenční lišit i výbavou interiéru. Barevný Maxi Dot je vždy součástí standardní výbavy. Na přání je nabízen Virtuální Kokpit s displejem o velikosti 10,25" s možností individuálního zobrazení. Na displeji infotainment systému jsou zobrazována data specifická pro verzi iV, například aktuální kapacita baterie nebo dojezd v elektrickém režimu. Elektrický režim a režim Sport lze také nastavit přímo na středové konzoli. Automobil nabídne i aplikaci e Manager v menu infotainmentu, ve které půjde nastavit například čas zahájení nabíjení baterie či spuštění klimatizace a zdroj jejího napájení.

Pro plug-in hybridní novinku jsou připravené také dva nové asistenční systémy. Prvním je Trailer Assist pro parkování a couvání s přívěsem, který zobrazuje přívěs z ptačí perspektivy. Řidič si nastaví pomocí otočného spínače ovládání zpětných zrcátek směr a úhel, ve kterém chce couvat. Poté již jen jemně přidává plyn nebo brzdí. Systém Area View za pomocí čtyř kamer a zobrazení 360° pohledu na centrálním displeji značně ulehčuje řidiči parkování a manévrování v úzkých ulicích.

S modernizací přibyly také tři nové Simply Clever prvky. Nový zvětšený Phone Box umožňuje bezdrátové nabíjení chytrých telefonů a bezdrátové připojení k vnější anténě. A přibyly dva organizéry. První z nich je v zavazadlovém prostoru pod podlahou, druhým je flexibilní organizér s posuvnou zajišťovací tyčí na dvojité podlaze, který je dodáván na přání, ovšem pouze pro variantu Combi.

Výroba plug-in hybridního Superbu bude probíhat v Kvasinách a na trh by se měl dostat v roce 2020 s cenovkou, která se bude blížit ceně naftové verze. Můžeme tedy odhadovat, že se bude pohybovat okolo jednoho milionu korun, ale podrobnější informace budou odhaleny před autosalonem ve Frankfurtu na Mohanem.

Škoda Superb iV (2019)

Rozměry4 869 × 1 864 × 1 469 mm, ? kg
Výkon218 (156) koní
Baterie13 kWh, Mennekes
Dojezd795 + 55 km
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze