Škoda Auto i přes pandemii koronaviru už letos dodala přes 700 tisíc vozů

Škoda Auto i přes pandemii koronaviru už letos dodala přes 700 tisíc vozů
Fotografie: Škoda Auto
  • Škoda Auto dodala zákazníkům na celém světě navzdory pandemii koronaviru od ledna do září celkem 721 900 vozů
  • Tržby Škoda Auto Group dosáhly v prvních třech čtvrtletích přes 12 miliard eur, rentabilita tržeb činila 3,9 %
  • Společnost dosáhla pozitivního provozního výsledku ve výši 469 milionů eur navzdory nepříznivému podnikatelskému prostředí
  • Dodávky zákazníkům a výsledky v posledním čtvrtletí budou záviset na dalším vývoji situace v souvislosti s pandemií koronaviru v České republice a Evropské unii, stejně jako na vládních opatřeních nutných pro ochranu zdraví

Škoda Auto v tiskové zprávě informuje o tom, že dodala za prvních devět měsíců roku 2020 zákazníkům na celém světě 721 900 vozů (-21,0 %). Po znovuotevření dealerství ve třetím čtvrtletí překonaly zářijové celosvětové dodávky automobilky úroveň minulého roku. Škoda Auto Group dosáhla na konci září pozitivního provozního výsledku ve výši 469 milionů eur. Také další finanční ukazatele svědčí o celkové stabilizaci. I nadále je však silně ovlivňují dopady opatření přijatých proti šíření pandemie. Škoda Auto zaznamenala za první tři čtvrtletí roku 2020 tržby ve výši přes 12 miliard eur, rentabilita tržeb činila 3,9 %.

Škoda Auto – finanční výsledky za první tři čtvrtletí roku 2020
Škoda Auto – finanční výsledky za první tři čtvrtletí roku 2020

Po velkém poklesu dodávek vozů i finančních ukazatelů společnosti Škoda Auto v prvním pololetí, způsobeném rozsáhlými omezeními přijatými proti šíření koronaviru během první vlny pandemie, následovalo v uplynulém třetím čtvrtletí výrazné oživení. Díky opět stabilně fungujícím prodejním kanálům a na míru šitým restartovacím programům na jednotlivých trzích se automobilce podařilo dodat zákazníkům 295 200 vozů. Za první tři čtvrtletí dodala Škoda Auto svým zákazníkům celkem 721 900 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje pokles o 21,0 %. Důvodem poklesu bylo výrazné narušení trhů společně s výpadky ve výrobě, způsobené uzavřením českých výrobních závodů na 39 dní ve druhém kvartálu. Tyto výpadky se v České republice již do konce roku nepodaří nahradit, s ohledem na možná výrobní omezení, vyplývající z následků koronavirové pandemie. V září dodala automobilka zákazníkům celkem 104 600 vozů, a překročila tak loňskou úroveň o 2,6 %. Provozní výsledek Škoda Auto Group za první tři čtvrtletí dosáhl hodnoty 469 milionů eur a rentabilita tržeb činila 3,9 %.

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT, zdůrazňuje: „Finanční výsledky za třetí čtvrtletí dokazují, že se naše maximální nákladová kázeň vyplácí. Také dodatečně zavedený krátkodobý program, vedoucí ke snížení nákladů a kapitálových výdajů, stejně jako opatření zaměřená na optimalizaci oběžných aktiv a likvidity, jsou účinná. Bedlivě dále sledujeme celosvětový vývoj situace v souvislosti s pandemií koronaviru. Podnikneme další kroky, abychom v maximální míře eliminovali finanční dopady stále se zpřísňujících opatření na zamezení dalšího šíření koronavirové pandemie.

Střednědobé cíle i nadále platí, automobilka pokračuje v největší modelové ofenzívě ve své historii: na začátku září byl v Praze představen model Škoda Enyaq iV s čistě bateriovým elektrickým pohonem. Prodej prvního sériového modelu značky Škoda, založeného na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen, bude zahájen na jaře příštího roku. Automobilka počítá s tím, že nové SUV přinese další pozitivní impulzy a nové zákazníky.

Člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu, Alain Favey, říká: „Za poslední tři měsíce se nám na mezinárodních trzích podařilo potvrdit náš úspěšný kurs. Naši dealeři podávají po celý rok vynikající výkony, aby i v této nelehké situaci poskytli našim zákazníkům co nejlepší péči. Účinek prokazují i naše restartovací programy – náš tržní podíl v EU dosáhl v září rekordní hodnoty 5,4 %, což představuje nárůst o 0,6 procentního bodu v porovnání s minulým rokem. Také objednávky a dodávky vozů zákazníkům v září překonaly úroveň loňského roku. Další vývoj prodejů bude rozhodující měrou záviset na průběhu aktuální vlny pandemie COVID-19. Spolehlivou prognózu pro čtvrté čtvrtletí proto v současné době nemůžeme odhadovat.

Škoda za prvních devět měsíců dodala zákazníkům na celém světě 721 900 vozů

Za první tři čtvrtletí dodala česká automobilka zákazníkům na celém světě 721 900 vozů (leden až září 2019: 913 700 vozů; -21,0 %). V západní Evropě poklesly dodávky zákazníkům za prvních devět měsíců o 21,2 % na 312 900 vozů (leden až září 2019: 397 300 vozů). V Německu, na svém celosvětově druhém největším trhu, dodala automobilka za první tři čtvrtletí roku 2020 zákazníkům celkem 113 200 vozů (leden až září 2019: 146 300 vozů; -22,6 %). V Norsku dodávky zákazníkům vzrostly o 3,2 % na 5 400 vozů (leden až září 2019: 5 200 vozů).

Ve střední Evropě dodala Škoda Auto svým zákazníkům za prvních devět měsíců letošního roku 134 700 vozů (leden až září 2019: 159 500 vozů; -15,6 %). Na domácím českém trhu poklesly dodávky zákazníkům v tomto období o 11,3 % na 62 300 vozů (leden až září 2019: 70 300 vozů). Ve východní Evropě bez Ruska poklesly dodávky v období od ledna do září o 26,2 % na 27 400 vozů (leden až září 2019: 37 200 vozů).

V Rusku si značka Škoda za první tři čtvrtletí polepšila o 6,0 % a dodala zákazníkům celkem 65 200 vozů (leden až září 2019: 61 500 vozů). V Číně, na svém celosvětově největším trhu, zaznamenala automobilka za prvních devět měsíců roku 124 900 dodaných vozů (leden až září 2019: 194 500 vozů; -35,8 %). V Indii klesly dodávky zákazníkům v období od ledna do září na 6 800 vozů (leden až září 2019: 10 800 vozů; -36,6 %). V Turecku zaznamenala Škoda za první tři čtvrtletí letošního roku 15 800 dodaných vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 91,8 % (leden až září 2019: 8 200 vozů).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze