Že Tesla montuje do základních verzí svých menších Modelů 3 a Y levnější baterie typu LFP, není žádnou novinkou. Nedávno však bez jakékoliv publicity změnila kapacitu i výrobce základní baterie. Místo standardní LFP chemie CATL Čchi-lin (Kirin) sestavené do baterie 62 kWh přešla na inovativní nožové LFP baterie BYD, které již aktuálně největší světový výrobce elektromobilů montuje do svých modelů Tang, Han a Atto 3.
I když se to může zdát jako krok zpět, příznivci německého fóra Tesla Fahrer und Freunde zjistili, že novinka přinesla takřka převratné zlepšení nabíjecí křivky. Zatímco původní baterie CATL se od deklarovaného nabíjecího příkonu 175 kW jen na začátku (20 % SoC) odrazila na svém permanentním sestupu, nožové články BYD se 150 kW nabíjely až do 50 % SoC. Pro zajímavost, tou dobou už byla baterie CATL na 110 kW. Novější typ baterie byl rychlejší v každém okamžiku s výjimkou krátkého dotyku křivek těsně před 90 %. Nutno ale dodat, že Čchi-lin předvedla mnohem pravidelnější křivku, byť směrem dolů.
Spolupráci s BYD Tesla ohlásila už v roce 2020, a to shodou okolností nedlouho poté, co se Elon Musk dopustil několika veřejných posměšků směrem k této čínské společnosti. Výrobce dále prohlašuje, že jeho nožová baterie bez problémů vydrží 3 000 nabíjecích cyklů, tedy zhruba 1 200 000 km, což je minimálně dvojnásobek současných NMC baterií. CATL ovšem nehází zbraň do obilí a na letošek ohlásil výrobu nové generace LFP baterií typu M3P s přidaným manganem, která by měla opět poskočit v energetické hustotě i výkonu a jmenovitě zlepšit použitelnost v nízkých teplotách.