Mýty a pravda o elektromobilech: skutečně je není kde nabít?

36
Mýty a pravda o elektromobilech: skutečně je není kde nabít?
  • V našem seriálu vyvracíme mýty o elektromobilitě
  • První díl objasní, jak je to ve skutečnosti s nabíjením elektromobilů

V našem seriálu Mýty a pravda o elektromobilech se postupně díváme na jednotlivé mýty, polopravdy nebo rovnou lži, které lze o elektromobilech najít v on-line prostředí i od lidí na různých akcích, kterých se s fDrive.cz účastníme. A uvádíme vše na pravou míru, nebo rovnou dané mýty vyvracíme.

Pravda a mýty o elektromobilech: skutečně je není kde nabít!?

V našem prvním díle Mýtů a pravdy o elektromobilech se podíváme na to, jak je to ve skutečnosti s nabíjením elektromobilů. Často je totiž od neinformovaných lidí slyšet následující věta: „Elektromobil v Česku není kde nabít“. A přitom situace je zcela opačná. Víte, co dělá většina aut 95 procent času? Někde stojí! A právě tento čas jde využít na to, aby se váš elektromobil nabíjel. A pokud to pochopíte, tak pak pro vás nabíjení elektromobilu už nebude překážkou. Však ho můžete nabíjet doma, v práci, na cestách, ale také v obchodních centrech.

Lidé, kteří však nemají dům, ale bydlí v nějakém paneláku, mají fungování s elektromobilem na první pohled komplikovanější. Ale rozhodně ne tak, jak bych se na první pohled mohlo zdát. Takový majitel může nabíjet v práci, v obchodním domě, na cestách na rychlonabíjecích stanicích nebo u nabíjecích lamp. A právě nabíjecí lampy jsou cesta, kterou se brzy vydá i Praha.

Momentálně v České republice najdete více než 400 veřejných nabíjecích stanic, které provozují poskytovatelé jako ČEZ, E.ON, PRE či IONITY. Už nyní je v Evropě více nabíjecích stanic než těch čerpacích. Argument, že elektromobil není kde nabíjet, rozhodně není pravdivý a je jen potřeba se na vše podívat z trochu jiného úhlu.

Diskuze ke článku
Boban
S článkem bohužel nemohu souhlasit. Lidé kteří bydlí na sídlištích a nemají vlastní garáž opravdu nemají moc možností kde nabíjet. Autor zde zmiňuje možnosti jako v práci, v obchodních centrech, rychlonabíječky, na cestách a lampy pouličního osvětlení. Firmy ale běžně neposkytují zásuvku na svá parkoviště pro své zaměstnance. Většinou na parkovišti ani žádná není. Obchodních center s veřejnou zásuvkou je stále jako šafránu a svých zásuvek mají do počtu maximálně prstů jedné ruky. Elektromobilitu na sídlištích to takhle nevyřeší. Nabíjet dlouhodobě na rychlonabíječkách samozřejmě lze a částečné řešení to je. Ovšem jen za předpokladu že souhlasíte s rapidním zkrácením životnosti baterie protože ta se nestíhá balancovat. Lampy veřejného osvětlení jsou samozřejmě všude, ale ještě jsem nikde neviděl že by měly zásuvku pro připojení vozidla. S tím se prostě nedá počítat. No a na cestách se vždy najde nějaká krátkodobá (v rámci hodin až dní) možnost nabíjení. Má to ale háček v tom že valná většina lidí jezdí jen okolo komína. Takže pokud města nezačnou elektromobilitu aktivně podporovat, pak není šance na její rozšíření směrem k lidem bydlícím na sídlištích.
realista
To je zase odfláknutý článek. Jste to rovnou mohli shrnout do dvou vět. “Je kde nabíjet? Ano.” Z toho si fakt neznalý člověk udělá představu jak často a kolik času bude muset na jaké nabíječce ztrávit aby pokryl průměrný nájezd. Optimistická vize o tom, že už nyní nebudu mít problém s nabíjením pokud bydlím v paneláku je také úplně mimo. Je spousta okresních měst (o menších nemluvě) kde není jediná veřejná zásuvka. Jo oni se v Praze začínají stavět lampy se zásuvkou? Aha tak paráda, doporučte to třeba lidem ze Sokolova ať se na ně jezdí připojit...
David
S článkem souhlasím, ale... Můžete mi vysvětlit, proč tam nenapíšete nic o tom, že jsou v Česku i Tesla Superchargery? Přijde mi, že všichni co píšou tyto články, tak jim jde jen o to, aby prosadily ty německé EVs s dojezdem 300 km.
Piptek
Soudruh je uplně mimo. .

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze