Podle nedávné studie Recurrent Auto, která analyzovala údaje o nabíjení více než 12 500 elektromobilů Tesla Model 3 a Model Y, vyšlo najevo, že míra degradace baterie mezi vozy nabíjejícími téměř výhradně na rychlých DC přípojkách a těmi, které se nabíjejí prakticky jen na AC, je statisticky podobná. Srovnávána podle byla insideevs.com vozidla, která nabíjejí rychle v minimálně 90 % případů s těmi, která jezdí k DC nabíječkám v méně než 10 % případů a ve výsledné degradaci není téměř žádný rozdíl.
Životnost mnohem více ovlivňují některé zlozvyky, například nabíjení za velmi nízkých či velmi vysokých teplot či za velmi nízkého či naopak velmi vysokého stavu nabití baterie. Studie proto doporučuje v maximální míře používat předehřívání, či naopak předchlazování baterie, je-li jimi vozidlo vybaveno, a plánovat nabíjení tak, aby začínalo za optimální míry nabití.
Něco jiného je hluboké vybíjení a ponechání 100% nabiteho vozu stát. To se ovlivnit dá.