Dnešní týden byl nabitý zajímavými novinkami. Hyundai konečně odhalil Ioniq 9, Jaguár se zásadně mění, Tesla zrychluje nabíjení a Audi A6 má českou cenu. Tak vítejte u fNews.
fNews #288 – Hyundai Ioniq 9 je obří, Jaguar šokoval restartem
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Hyundai konečně představil svůj největší elektrický model Ioniq 9, na který v posledních týdnech lákal. Vzhled se poměrně blíží konceptu a nečekaně nejde o pouhý reskin modelu Kia EV9. Jednak má lepší aerodynamiku, ale také o něco větší rozměry, a dokonce i větší baterii. Uvnitř vás čekají tři řady sedadel a za nimi dokonce ještě 620 litrů v zavazadelníku. Navíc nechybí přední kufr pro kabely. Zmíněná baterie má v představené verzi Long Range kapacitu 110,3 kWh. Auto půjde koupit v několika výkonových verzích a díky 800V architektuře slibuje i rychlé nabíjení. Z 10 na 80 % se dostane za 24 minut. Auto se v první polovině roku dostane do Spojených států a později i do Evropy.
Jaguar vstupuje do nové éry a oslavil to novým logotypem, znělkou a zaměřením. Údajně se značce nedařilo konkurovat zavedeným prémiovým značkám. Jak z toho ven? Restart a zaměření na ještě prémiovější kategorii. Připravte se tak na kombinaci zlaté barvy na bílém podkladu a cenovky, které mají údajně konkurovat vozům Bentley a Rolls-Royce. A samozřejmě půjde o čisté elektromobily. Jejich první auto se má představit už 2. prosince a dočkat bychom se ho mohli snad už na konci příštího roku.
Tesla připravuje novou generaci Superchargerů s označením V4 Cabinet. Ty zvládnou nabíjet až výkonem 500 kW a v případě tahačů Semi dokonce 1,2 MW. Zároveň budou podporovat napětí 400–1 000 V. Nadále se počítá s instalací adaptérů Magic Dock na vybrané sloupky, s nimiž budou moci využívat Supercharery i vozy jiných značek s konektory CCS. Aktuálně probíhá schvalování prvních lokalit, vítat elektromobilisty by měly začít od roku 2025.
A na závěr nás čeká jedna zpráva z našich luhů a hájů. Audi A6 e-tron totiž dostal českou cenovku a vůz je možné objednávat. A to jak Sportback, tak Avant, tedy kombík. Cena začíná na částce 1 659 900 Kč. Základní varianta má běžný výkon 210 kW a baterii o kapacitě 83 kWh, se kterou ujedete až 627 km. Připlácet si můžete nejen za lepší výbavu, ale také vyšší výkon a větší baterii. 100 kWh vám poskytne až 756 km dojezdu.
A čemu byste dali přednost vy? Láká vás Audi A6 jako kombík, nebo využijete prostor v obřím Hyundai Ioniq 9? A věříte v restart Jaguáru? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.