Rok ticha před bouří: Jaguar mění logo, vypíná motory a míří do nejvyšší ligy

Rok ticha před bouří: Jaguar mění logo, vypíná motory a míří do nejvyšší ligy
Fotografie: JLR
  • Automobilka JLR zcela mění tržní pozici své značky Jaguar
  • Z prémiové značky bude superprémiová
  • Vyrábět bude výhradně elektrické modely

Britský tradiční výrobce Jaguar, který se proslavil jako výrobce lehkých, pokročilých sportovních a závodních modelů, postupně přerostl v prémiovou značku, které se ale z nejrůznějších důvodů historicky spíše nedařilo a která spolu s Land Roverem nakonec skončila v osidlech indického superkoncernu Tata. Ani zde se však oslnivých úspěchů nedočkala, což vedlo k rozhodnutí bez milosti ukončit všechny stávající modely (v produkci aktuálně zůstal pouze F-Pace, prodávaný jen na vybraných trzích) a začít znovu, lépe, čistě elektricky a především superprémiově. Čili mnohem dráž a v ideálním případě i výrazně ziskověji. Chce se totiž od marných pokusů konkurovat Audi, BMW či Mercedesu posunout do vyšší ligy.

Jeho připravované tři nové elektromobily se tak chystají do ligy, kde působí další dvě ex-britské značky Bentley a Rolls-Royce. A protože koncept prvního z nich se představí už 2. prosince na akci Miami Art Week, právě nastal čas na spuštění velké kampaně, jejíž první a nejviditelnější součástí je změna identity Jaguaru v čele s novým logem a logotypem. Zatímco tradiční silueta skákajícího jaguára nezmizí a dostane nové pozadí v podobě vodorovných čar, přidá se druhé, zcela nové logo, sestavené ze stylizovaných písmen J a r. To také bude zdobit přídě nových jaguarů, zatímco na opačném konci se objeví název značky v nové podobě v kombinaci velkých a malých písmen. Vše je vyvedeno ve zlaté barvě na bílém pozadí, což uvádí nový, barevnější styl, v němž bude značka od nynějška nově prezentována.

Aktuální F-Pace by měl napřesrok skončit, pak nastane zhruba roční období klidu před bouří, kdy se výroba zřejmě zcela zastaví. A do konce roku by měla vyjet první šelma z nové rodiny, reprezentativní limuzína klasických tvarů. Ta by měla ujet až 700 km podle americké normy EPA na jedno nabití, za 15 minut pak doplnit energii na dalších 320 km a v USA používat konektor NACS. Více se snad dozvíme na prezentaci 2. prosince.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jsem zvědav, držím jim za odvahu palec nahou, však nebylo taky co jiného dělat, jinak by se jim ta lodička potopila. Jaguár na tom vůbec ale vůbec nebyl dobře, v posledních letech. A nyní musí přeskoti propsat. Snad do ni nespadne.
Jan Liška
Tato strategie bude vyžadovat značné zdroje. Nejsem si jist, že je to v reálných možnostech Tata Motors.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze