Jaguar končí se spalovacími motory. Je to dřív, než byste čekali

14
Jaguar končí se spalovacími motory. Je to dřív, než byste čekali
Fotografie: Jaguar
  • Tradiční britská značka letos přestane po více než 100 letech vyrábět modely s benzinovými a naftovými motory
  • Historický přelom začne již v červnu, nové spalovací modely však budou ještě nějakou dobu k mání
  • Čistě elektrické modely se budou prodávat v menších objemech, ale s vyššími cenami i maržemi

Magazín Drive přišel s informací, že automobilka JLR, patřící do indického koncernu Tata, plánuje zúčtovat se spalovacími Jaguary již letos. Zajímavé je, že výroba tří nových, plně elektrických modelů, které otevřou novou epochu značky, je však plánována až od roku 2025. Automobilka by však měla mít co prodávat i v onom přechodném období; aktuálně vyrábí vozidla na sklad, která budou k mání, byť samozřejmě bez možnosti vlastního detailního výběru kombinace motoru, výbavy a barvy. Tou dobou by také měla dobíhat výroba prvního elektrického modelu I-Pace, který tak zřejmě bude po nějakou dobu jediným vyráběným Jaguarem. I on však počátkem roku 2025 skončí a zůstane navždy solitérem; nové elektrické Jaguary adaptují novou techniku i zcela odlišný design.

Odstavování výroby stávajících modelů bude probíhat postupně, jako první odejdou do historie sedany XE a XF spolu se sportovním F-Type, vyráběné v Castle Bromwich. Následovat budou spalovací SUV E-Pace a F-Pace, v tuto chvíli však není zcela jasné, zda na ně dojde ve stejnou dobu, nebo později. Celou, více než století trvající historii spalovacích Jaguarů zřejmě uzavře vůbec poslední vyvinutý model F-Pace SVR 575 Edition s kompresorovým pětilitrovým osmiválcem, uvedený letos. Spalovací sedany XE a XF lze stále objednávat, ale již jen ze skladu. Podobné to je, nebo v nejbližší době bude, i s ostatními modely. A to do vyprodání zásob, které zároveň uzavře celou historickou kapitolu.

Nové, čistě elektrické Jaguary začnou přicházet v roce 2025. Budou dražší, než stávající modely, a automobilka si naplánovala vyšší marže. Spolehnou se na novou elektrickou platformu JEA a měly by nabízet novou úroveň komfortu a dynamiky, spolu se zcela nových designovým jazykem. Jako první přijde na řadu dynamický sedan, následovat bude velké SUV a poté další sedan, tentokrát luxusní a patřící do nejvyšší třídy. Ceny budou začínat zhruba na úrovni, kde se dnes pohybují ty nejluxusnější aktuální modely.

Diskuze ke článku
Tomáš Vlasák
Tomáš Vlasák
To je dobře, Jaguár s spolehlivost jeho motorů = velká tragédie.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Tata boys si fandí.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 7. 3. 18:57
To je dobře, spalovací motory dávaly smysl v době atmosférických jednoduchých motorů bez turba a kurvítek s obsahem 2 litry a výše. Vzpomínám na Mazdu 323F šestiválec 2 litr.
Galimathus
Galimathus
No a my končíme s jaguárem hodně štěstí s prodejem

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze