Jaguar I-Pace se objevil již v roce 2018 a stále je jediným elektromobilem značky. Že se to změní v roce 2024, kdy přijde další elektromobil, není žádnou novinkou; o rok později ostatně zmizí do zapomnění i všechny spalovací modely. Jenže s nástupem nového generálního ředitele JLR Adriana Mardella, který nahradil Thierryho Bollorého, přišlo rozhodnutí udělat ještě hlubší řez. Armádě zcela nových modelů totiž ustoupí i I-Pace, který měl původně dožít po boku nových elektrických modelů.
Ty budou postaveny na nové čistě elektrické platformě JEA, zatímco I-Pace stále trpí omezeními univerzální platformy JLR D7e. To se bude týkat i nástupce I-Pacu, kdy přesně se tak stane, ale v tuto chvíli ještě není zcela jasné. Podle Autocaru čeká nový šéf na zprávy o stavu vývoje platformy JEA, připravena by měla být někdy v první polovině roku 2025.
Výroba Jaguarů je kvůli čipové krizi v současné době utlumena ve prospěch ziskovějších Range Roverů, přičemž tato značka svůj první elektromobil uvede napřesrok, ovšem dosud na staré platformě MLA. Půjde tedy zřejmě hned od počátku rovněž o konstrukční solitér, protože důraz je v tuto chvíli kladen už na JEA. Jaguar se snaží prodávat především I-Pace kvůli flotilovým emisím, přesto zřejmě nastane situace, kdy po jeho ukončení nějakou dobu zůstane bez nástupce.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |