Svolávací akce pro Jaguar I-Pace se úplně nepovedla. Opět hrozí riziko požáru

1
Svolávací akce pro Jaguar I-Pace se úplně nepovedla. Opět hrozí riziko požáru
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • 199 vozidel musí opět do servisu
  • I-Pace může znovu začít hořet

Někteří z vlastníků elektrického Jaguaru I-Pace stále nebudou mít klidné spaní. Objevila se totiž další svolávací akce výrobce, která má napravit letošní jarní servisní akci. Při ní se původně měl vyřešit problém s baterií vozu u modelů vyrobených mezi 15. únorem 2018 a 7. únorem 2023. Původně hrozil kouř od elektrického ústrojí, v horším případě pak i požár, ke kterému v několika případech i došlo. Jenže ani po jarní svolávací akci nebylo vše dokonale vyřešeno, na což upozorňuje autoblog.com. Začátkem září se totiž v USA objevil další případ požáru Jaguaru I-Pace. Zkoumání příčiny odhalilo, že u 199 kusů vozu nebyla jarní oprava provedena dostatečně důkladně a ve finále i u nich hrozí vznícení.

U všech těchto vozů může dojít podle slov automobilky k tepelnému přetížení. To se může projevit kouřem i plameny ve spodní části podvozku, kde se nachází vysokonapěťová baterie. Jaguar přitom zatím neprozradil, proč k tomu vlastně dochází. Naproti tomu aktualizovaný software již dokáže monitorovat stav baterie a detekuje, když něco není v pořádku. Současně palubní systém omezuje nabíjení baterie na 75 % kapacity, a to v případě, že by vůz vyhodnotil nějaký problém. Potíž je však v tom, že někteří prodejci použili neschválený servisní diagnostický nástroj, který do vozu nenahrál aktualizovaný software. Kvůli tomu byla jarní aktualizace provedena chybně.

Všech 199 vozidel tak musí opět do servisu, kde bude bezplatně provedena oprava. Do té doby musí všichni jejich majitelé parkovat vůz venku. I po aktualizaci je však důrazně doporučeno využívat pouze venkovní nabíjecí stanice, což pokládá znovu otázku, zda si je Jaguar naprosto jistý tím, že riziko požáru je u I-Pace zažehnáno.

Technické parametry Jaguar I-PACE 2020

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm
Baterie90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW,
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km
Cena od2 441 453 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tak to už z chápu, že se I-pace dá lehce ojetý sehnat i z méně než polovinu....rychle pryč z domu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze