Celkem nevídaný incident se odehrál před pár dny ve Velké Británii. 31letého řidiče Nathana Owena totiž zastihla závada na baterii u jeho elektrického Jaguaru I-Pace přímo za jízdy z práce. To by samo o sobě nebylo nic, o čem by měla světová média psát. Jenže obyčejný problém v elektronice vozu se během mžiku proměnil v boj o přežití, jak píše nejen dailymail.co.uk. Vše se odehrálo na na britské dálnici M62, kde se nakonec objevilo v blízkosti Jaguaru devět policejních vozidel. Vůz se totiž zbláznil a v rychlosti kolem 145 km/h odmítal zabrzdit. Řidiči po ohlášení závady po chvíli selhaly brzdy, což byl důvod, proč Owen raději zavolal na tísňovou linku.
Driver of £80k Jaguar I-Pace reveals moment he realised electric vehicle had gone rogue as it raced down motorway before police rammed it (and this isn't the FIRST time)
— Phil Addinell (@Shonensy_PJA) March 7, 2024
All I can say is serves him right for buying the stupid EV, they are a scam run by our evil politicians. pic.twitter.com/B4G5g1C95M
Jeho I-Pace pochází z roku 2019 a není to první incident. Už loni v prosinci se mu auto samo od sebe rozjelo na 190 km/h a tehdy jen na chvíli přestalo reagovat na veškeré povely kromě otočení volantu. Po následném dopravení vozu do servisu mu bylo auto další den vráceno s tím, že je už vše v pořádku. Tentokrát však mohlo vše dopadnout mnohem hůř. Policisté použili specializovanou taktiku, aby nabourali vozidlo a zablokovali ho, čímž ho dále omezili v jízdě. Celá věc je již nahlášena na centrále Jaguaru a je v šetření. Takový případ je navíc zatím ojedinělý, tedy pokud se během vyšetřování nepřihlásí další z majitelů, kterému se stalo to samé. Jaguar I-Pace v základu spoléhá na silnou rekuperaci a až poté na klasické ocelové brzdy. Je tak otázkou, co přesně stálo za závadou.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |
Přitom u EV by stačila možnost nouzové aktivace pyroodpojovače, který je součástí baterie a tak odpojit energii do elektromotoru.. jenže to bychom pro změnu četli o znehybněných EV, jejich majitelé zkoušeli, na co to nouzové tlačítko je :-)