Značka Land Rover má dlouhou a pestrou historii, která se v mnoha bodech rozchází s historií automobilky Land Rover. Zatímco legendární dvě slova se objevila v roce 1948 na univerzálním pracovním mechanismu postaveném osobně šéfdesignérem britského Roveru Mauricem Wilksem za rozsáhlého použití dílů z vojenského Jeepu Willysu MB, automobilka stejného jména vznikla až v roce 1978 jako dcera britského koncernu Britishi Leyland. Do té doby tento legendární vůz poctěný mj. královskou zárukou od Jiřího VI. z roku 1951 opravňující automobilku v reklamách užívat fakt, že je dodavatelem královského dvora, vyráběl Rover, v roce 1967 pohlcený právě Leylandem.
V roce 1970 se přidal ještě Range Rover a svět začal vnímat terénní automobily nejen jako spartánské dříče, ale také pohodlné prostředky pro aktivní trávení volného času. A prestiž automobilky stoupala, i když dojem poněkud kazily vleklé problémy s kvalitou. Tomu z velké části učinila přítrž automobilka BMW, která v roce 1994 koupila celou skupinu Rover Group včetně Land Roveru. Ten mezitím uvedl Discovery a stal se synonymem nekompromisních off-roadů s obřím vnitřním prostorem a vedle toho stále vyráběl dřevní vůz stále vycházející z prapůvodního Land Roveru, ač rozsáhle zmodernizovaný v roce 1983 a pojmenovaný Defender v roce 1990 (právě kvůli odlišení od Discovery).
BMW uvedlo nový a technicky pokročilý Range Rover s vlastními motory, později také první samonosný Freelander a po šesti letech od koupě odprodalo kompletní Rover Fordu a ponechalo si pouze značku Mini, což se mu dodnes bohatě vyplácí, a také Rover, kterou pět let pronajímal poslednímu významnému čistě britskému koncernu MG Rover. O rok později ji prodal Land Roveru, který dříve býval koncernu Rover podřízený. Tomu už zůstala, zatímco MG Rover skončil v čínských rukách, ovšem bez práva na značku Rover, a proto se nástupnické modely jmenovaly Roewe, ač šlo zpočátku o Rovery se vším všudy. Ford se správou evropské automobilky skončil podobně jako všechny ostatní americké koncerny; tedy nevalně. Vytvořil megalomanský projekt za 17 miliard dolarů Premier Automotive Group, do nějž kromě Land Roveru patřily i značky Aston Martin, Volvo, Jaguar a Lincoln. PAG však skončil obřím debaklem a Ford všechny zámořské značky zase postupně prodal, nutno dodat, že do jiných než evropských rukou.
Značky Jaguar s Land Roverem postižené nešťastnou modelovou politikou skončily v roce 2008 v indickém superkoncernu Tata Motors, což provázely ironické komentáře z celého světa o hořké pilulce pro Velkou Británii, která ještě několik dekád předtím Indii ovládala. Bohatým Indům patří obě značky dodnes a vůbec se k nim nezachovali macešsky; naopak, nalili do nich spoustu peněz a vytvořili v obou značkách řadu sebevědomých a technicky špičkových modelů s vynikajícím designem. Jenže se zároveň nenechávali sužovat zbytečným sentimentem a obě automobilky v roce 2013 sloučili, což se projevilo v technologických synergiích. A po dalších deseti letech, tedy 1. 6. 2023, udělali další krok, z něhož britským lordům zhořkne jejich whisky; zrušili značku Land Rover.
Tedy, úplně ji neukončili, ale přestane se objevovat na automobilech. Skončí tím pro leckoho matoucí období, kdy si v případě Range Roverů nikdo nebyl vlastně stoprocentně jist, jak se vůz doopravdy jmenuje. Oficiálně byl totiž označený Land Rover Range Rover, později dokonce Jaguar Land Rover Range Rover (a k tomu ještě třeba Sport, Evoque či Velar), ač se tato kombinace nikdy na vozidlech neobjevovala najedou (logo s nápisem Land Rover a k tomu označení Range Rover ovšem ano). Vozy Jaguar i Land Rover/Range Rover se prostě od prvního června jmenují JLR. Jaguarům ovšem legendární jméno zůstane, byť za zkratkou JLR. Range Rover se nově stává JLR Range Roverem, dosavadní Land Rovery se přejmenovávají na JLR Defender, Discovery či Discovery Sport. Legendární logo Land Rover na vozech zůstane, ovšem už jen jako nostalgická vzpomínka.
Land Rover nemizí docela; tuto značku dále ponesou komunikační kanály automobilky, včetně její divize péče o historická vozidla. A jejich příležitostné malosériové výroby pro znalce.